Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Nyt tændingsbundstykke? (06-11-2012 12:57:48)
Mikkel Noe-Nygaard #8873, reg. mjyl
Guldklumpen er en Defender 90 tommer, 300 TDI fra 97

Min tænding har drillet lidt i et par uger og det lugter lidt af et nyt tændingsbundstykke: Punktet hvor starteren har taget ved, har ligget 2-3 mm FØR nøglen bliver drejet helt til højre. Det vil sige, hvis man bare drejer nøglen helt om, når man lige at høre, at starteren får en gnist eller to.
Hvis man så drejer nøglen liiige et par mm tilbage kan man starte motoren helt uden problemer (så længe man holder nøglen på dét punkt, hvor der er kontakt til starteren).
...Det er, for så vidt til at leve med :-)

Forvarme, advarselslamper til bremse, batteri og olie fungerer desuden helt fint og tænder og slukker i de rigtige hak og rækkefølge...

MEN: Her til morgen fik jeg endnu en spændende oplevelse: Under kørsel på motorvej med de obligatoriske 80 km/t slukkede alt internt og eksternt el og motor (inkl servostyring) går i stå. Efter et lille ophold i nødsporet starter motoren 'normalt' igen (efter førnævnte procedure).

Det korte spørgsmål er derfor: Kan et defekt tændingsbundstykke udløse ovenstående motorstop?

...Og køber jeg bare et nyt (QRF100880 hos Paddock el. lign) og smækker i eller er der andre og mere oplagte ting, jeg burde kigge på først?
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.