Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 23:42:29)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm
Hej Kenneth, Niels og Ole, tak for altid gode input - mht volt, så var det også min overbevisning, at den var mekanisk, altså uden strøm, ville bare godt sikre mig, at den kan fungere - ex milibilerne har jo en eller anden tendens til at alle vore stumper bare ikke er dem, der kan købes i normalbutikkerne!!

Niels - jeg synes måske ikke, at den ti-dobbelte pris er særligt indbydende, omend man jo måske får, hvad man betaler for, men tak for linket - britparten er så stadig væsentlig dyrere end hos Paddocks, til gengæld var samme shop, som du linker til billigere med andre originale stumper, da jeg lavede bremser, så man skal ikke tage alt for givet -

Men som Ole skriver, et godt rep-sæt kan være vejen, men som I måske kan forstå, når jeg overhovedet spørger, så har jeg aldrig haft fingrene i den del af bilen før, så min tanke er også, at jeg måske relativt lettere kan skifte hele pumpen, gemme stumpen, og så renovere den på et senere tidspunkt (indendørs i varmen) :-)

Har tjekket slangerne, synes ikke de virker løse/revnede i det, det virker mere som en pakning, der har givet efter for tidens tand, men så igen, der er en hel del diesel ud over, så jeg må hellere liste et af fruens gamle klude ud og tørre den lidt af, inden jeg analyserer videre. Diesel i olien, hmmm... tak for tippet, jeg tjekker - har lige været hele undervognen igennem for olier, men ikke motorblokken. Bliver den grødet/grå på pinden, eller bliver den bare tynd og løbende??

Synes egentlig det største problem er, at dieselen har ædt gummimanchetten ved kardanakslen, så der må jeg finde den ekstra, jeg købte hjem på et tidspunkt
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "balljoint"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.