sv: sv: Nye biler og deres egenskaber i terræn (17-03-2013 16:48:01)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Absolut enig med Brian og Niels, de nye Land - og Rangerovers er særdeles
kapabel i terræn, ikke mindst med den rette chauffør bag rattet. Dog er dækopklædning stadig af væsentlig betydning. Vi kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet, da et medlem mødte op på Marken med en dengang ny Disco 3 monteret med landevejsdæk og på smattet lige grund fedtede bilen på alle fire hjul uden at komme nogen vegne. Så på det område er der stadig ingen "short-cuts" Desværre er det ikke bare anskaffelsen der tynger budgettet, for gulpladeversioners vedkommende, men også de grotesk afgifter der skal erlægges ved privatanvendelse, som igen bevirker håndværksfirmaer intet får for deres brugte gulpladebiler ved salg, som igen bevirker bilerne får lov at køre til de er skrotningsklare.
Men ingen tvivl ejere af nye/nyere biler vægrer sig ved at kaste bilen ned gennem et tjørnekrat i forb. med Trophy og lignende og tilføje den et hav af "fartstriber" som ikke kan poleres væk.
Selv om medlemmer med nye biler af ovenstående årsag, må siges at forblive "few-and-far-between" skal sortimentet på hylderne i DLRK mht. forskelligartede arrangementer udvides til også omfatte disse. Selv mener jeg Tourkørsel er lidt forsømt; eller kan det tænkes der ikke er et ønske om den slags; eks. ture af en uges varighed eks. rundt om Østersøen, nu hvor der kan køres hele vejen uden visumtvang, blandt andet gennem de baltiske lande. Eller til Appeninerne i Italien; Toscanas Vinslotte eller rundt i Umbriens vildnis. Inputs velkomne.