sv: sv: sv: Nye biler og deres egenskaber i terræn (17-03-2013 18:49:28)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl
Verner
Vores erfaringer er faktisk de stik modsatte af det du fremfører. En Discovery 3 eller 4 med standardmonterede dæk klarer sig forbavsende godt i terræn og kommer som oftest frem de samme steder som en Defender med Mud-terrain. Vi har i en længere periode prøvet med Mud-terraindæk på både Discovery 3 og Range Rover Sport og de kom ikke en meter længere end dem der kørte med de standardmonterede dæk.
Hvis man kender sin Discovery og ved hvordan de forskellige systemer skal/kan anvendes, kommer de igennem spor hvor Defenderen skal trækkes ud med spil. Så som du selv fremfører, det kommer meget an på det der sidder ca. 40 cm. bag rattet.
Jeg så godt det foto du lagde ind på forsiden af Forum for noget siden med en sarkastisk bemærkning om Disco-dans i mudder. Jeg vil påstå at hvis føreren havde kendt sin bil ville den stille og roligt være kørt igennem uden større problemer.
Med hensyn til antal, så er der siden 2004 hvor Discovery 3 så dagens lys både herhjemme og i udlandet hvert eneste år solgt adskillige gange flere Discovery end Defender.
Afgiften for privat anvendelse på en Discovery 3 og 4 er hverken bedre eller værre end på en Defender. Taksten blev ændret (forhøjet) i 2008, så alle gulpladebiler med en totalvægt på 3000 kg eller mere erlægger kr. 15.000,- med det er det samme for en Discovery og en Defender hvis vægten som sagt er over 3000kg. Frem til 2008, og for biler registreret iden da er afgiften lavere, men igen den samme takst uanset om det er en Discovery eller Defender.
mvh
Ib 0219