Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: ny rover ejer? (01-11-2013 10:20:26)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
30.000,- er ikke mange penge når vi snakker Land Rover. Det er som Ole også nævner dog ikke umuligt. Har en god kammerat, der lige har fået en hæderlig Discovery med TDi motor på gule plader for under de der 30.000,- selv ville jeg nok kigge efter en serie III på gule plader. De findes da undertiden til under 30.000,- men det er også mit indtryk at de til den pris lige har lidt du skal være opmærksom på, og at der er et par ting du må leve med i første omgang. Til gengæld kan alt, stort set, laves af en nogenlunde habil gør-det-selv mekanikker, og reservedele er billige og nemme at skaffe.
Men det betyder altså at hvis du køber en serie-bil til lige under 30.000,- så er der en vis sandsynlighed for at du hurtigt får brugt nogen penge på reservedele. Og der skal også være til vægtafgift, forsikringer, og brændstof.

Jeg har endnu til godt at møde en nybagt seriebilsejer, der ikke starter med at smide nogle tusind kroner i deres nyerhvervelse. Husker min egen, der var lige et fortøj der skulle kigges på, og så mente jeg den skulle ha et set nye seler og inden jeg så mig til, så havde jeg bestilt reservedele for 3000,- Skal den ha er sæt nye dæk, kommer du hurtigt af med en 4-5000,-

Men ser du dig rigtig godt for er det ikke umuligt at finde en hæderlig seriebil til under 30 kilo og fordelen ved den er at den er "never broken beyond repair" og du vil sansynligvis kunne sælge den for hvad du gav for den. Men se dig rigtig godt for, det er stadig brugte biler vi taler om og der er som der altid er i den branche rig lejlighed til at blive tørret. Også når vi taler Land Rovere. Det er næsten nemmere at købe for billigt end for dyrt. En god seriebil til f.eks 40.000,- kan faktisk hurtigt ende med at være billigere for ejeren end en til 25.000,-

Det er ikke for at være lyseslukker, men når vi taler brugte biler så er det sjældent gjort med indkøbet. Der skal være til reparationer. For ikke at tale om vægtafgift og forsikringer. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvor lang en anciennitet du har hos forsikringsselskaberne, men er du forholdsvis ung og relativ ny bilist er det heller ikke gratis. Så er der vægtafgiften. Nu kan du jo satse på at finde en veteran, men der er ikke mange veteraner på plader til under 30.000,- og så skal den jo ha lidt go-go juice. Finder du en benziner så går de 6-7 km/L max. Uanset hvad den stolte ejer siger. Diesel lidt længere, men så vidt jeg ved ikke meget over 10 km/L

Men dermed ikke sagt at du ikke skal købe en gammel Land Rover. Du skal bare se dig rigtig godt for og være helt afklaret med hvad du har tænkt dig at bruge på projektet. Så kan det lade sig gøre. Også for noget der ligner 30.000,-

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "balljoint"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.