sv: Varm 2.25 benz (30-03-2014 16:13:55)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Jeg har "kun" selv en diesel 2,25 så specifikt kan jeg ikke hjælpe. Men ud fra erfaringer med min gamle Jeep så vil jeg sige at 90% af alle karburator-problemer er tændings-problemer!
Allerførst ville jeg tjekke at tændingen står rigtigt og at der ikke er utætte vakuumslanger nogen steder.
Har du en utæt vakuumslange vil blandingen også blive for mager og motoren varm.
Hvis det ikke er tændingen så ville jeg lave en kompressionstest på motoren for at se om der er for store udsving. Det er så hurtigt og ligetil at man lige så godt kan forsøge at udelukke defekt toppakning hurtigts muligt.
Alt efter hvor gammelt dit kølersystem er så er det som nævnt værd at tjekke om køleren er slammet til eller om termostaten er brugt op.
Når alle andre muligheder er gennemgået ville jeg først der, begynde at nørkle med karburator-problemer. Det er ikke fordi at jeg har berøringsangst overfor karburatorer overhovedet, men bruger man ellers et alm. papir filter til 25,-Kr et sted i systemet så er det uhyre sjældent at karburatoren giver problemer af sig selv.
Hilsen
Jens