Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Defender 300TDI oil pressure kontakt (ledningsnet hjælp) (11-07-2014 20:13:16)
Per Olsen #8660, reg. ssj
Linket jeg skrev var godt nok til Freelander - men det med mange K109 stik holder. Jeg kan ikke finde noget om at en 300tdi skulle have en C0288 joint i det jeg har - men på en TD5 sidder der én bag "facia", altså et udefinerbart sted bag instrumentbrættet i ormegården.

Men hvis din olielampe lyser hele tiden, må den få "falsk" stel efter bilen er startet - eller også virker din olietryksmåler ikke - eller olietrykket er vitterligt for lavt. Vedlagte børnetegning - når der er tænding på bilen uden motoren kører, vil fuel relay og lampe have stel. Når der kommer tryk på olien, vipper føleren og der er intet stel og begge dele slukker. Det er i hver fald sådan jeg tolker diagrammerne. Men hvad har du gjort med den ledning der gik til ECU'en efter du har fjernet den?
Hvis lampen lyser burde relæet også være slået til. Jeg har dog noget svært ved at forstå hele konceptet i relæet - eller hvad forskel det lige gør om det er slået til eller fra - men det er jo en anden snak...

/Per
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "baghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.