sv: sv: sv: Import af Defender 110 og registrering som bus? (28-01-2015 11:23:30)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Historien omkring LR 109/110 STW som bus starter med det britsike bilskattesystem, hvor busser var fritaget for skat/afgifter. Briterne har altid gjort meget for minibusserne, da de var med til at opretholde de små, ensomt beliggende samfund.
Her tænker jeg på de små røde busser fra Royal Mail, der var livsnerven. LR STW kørte de steder, hvor der ikke fandtes asfalterede veje bl.a.
De først busser dukkede op i DK midt 1960erne og blev 'landbrugsgodkendte' med tre siddepladser på bænkene, der var langsgående.
De langsgående i busser blev forbudt af EU med virkning fra oktober 2001 - bænkene blev kun anvendt i UK og DK. Bryssel har det med at ødelægge alt det gode og praktiske for EU-borgerne.
Der skal være 9 passagerpladser foruden føreren i en minibus.
LR kan konfigureres på følgende måder:
3 + 3 + 6
2 + 3 + 6
2 + 2 + 6
3 + 3 + 4
3 + 3 + 3 + 1