Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: D2 V8 PAS rør QEP105480 (03-06-2017 23:45:03)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj
Jeg er netop kommet hjem efter at have kørt prøvetur efter at have fundet løsningen.

Man afmonterer to små beslag i hver side der holder de tre bageste kølere sammen med den forreste. og holder alle kølerne fast til resten af køretøjet. De tre kølere forbliver boltet til hinanden. Beslagene fjernes ved at løsne tre bolte i hver side inde bag båthornene. Se de blanke områder på fotsne og fotos af de afmonterede beslag.

Man kan så løfte de tre et stykke opad og stille dem på skrå med bunden op ad den forreste. Dette gør at man lige netop kan lirke plasticskkjoldet omkring viskosemøllevingen fri og tage den ud.

Med de tre kølere løftet er der plads til en Knudsenkile på højkant og mere til under kølerne.

Det er netop lige akkurat plads nok til at man kan lægge det nye rør-vidunder ned på indersiden af køleren og mens man med 3 fingre på hver hånd holder de 3 sammenboltede kølere så langt opad de kan komme, bruger man de sidste to fingre på hver hånd til at lirke rørene med deres akavede saltvandssamlende bøjler ind under de tre kølere og frem til der hvor de skal sidde.

Så kan man sætte rørenderne i hhv. servopumpen og styrehuset og bolte de to bøjler til forreste crossmember.

Så er det blot at påfylde ny servovæske, starte motoren, lufte ud på styrehuset, stoppe motoren, samle alle de små beslag og plasticskjolde osv og så er man kørende igen

Røret var tæret inden i begge bøjler. Se stykket lige før knækket nederst på fotoet. Den ene rørbøjle sad rundt om enden af det rørstykke.

Arrangementet med de små spændebånd og kabelbindere over selvvulkaniserende tape, var den nødreperation som fik mig og dette Solihulske vidunder hjem, da fejlen opstod.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "benzinpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.