Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-06-2004 11:52:57)
Henning Rogren #6732, reg. nsj
Nedenstående indlæg er skrevet da jeg mener at mine oplevelser kan være til nytte for andre, for at undgå en økonomisk risiko omkring forsikring, når man benytter et mellemled som Cimber assurance. Forhåbentlig er mine oplevelser en ”enlig svane” og ikke generelt dækkende, men omvendt mener jeg dog at det kan have almen interesse.

Jeg var naturligvis en glad mand, da et ændret jobsituation gav mig mulighed for at jeg for lidt over 2 måneder siden kunne købte en Range Rover fra 1996.

Jeg meldte mig (naturligvis) straks ind i Land Rover klubben, da flere af mine venner også har Land Rovere og havde fortalt om de mange spændende aktiviteter, ligesom at man herigennem havde tilgang til en forsikringsordning som var skræddersyet for LR.

Da jeg så på webben gennemlæste forsikringsordningen blev jeg dog lidt bekymret, da der fremgik at der for kaskoforsikringen var en nyvognspris grænse som var lavere end den min bil havde kostet fra ny for 8 år siden.

Jeg kontaktede derfor Cimber assurance hvor jeg fik at vide at jeg det ikke var noget problem med beløbsgrænsen på 750.000, da bilen jo var 8 år gammel, og han oplyste at den årlige forsikrings præmie ville inkl. kasko blive omkring 14.000 kr. Jeg modtog dagen efter ansøgningsskemaet som jeg udfyldte og returnerede samme dag. Da jeg så ikke havde hørt noget i lidt over en uge kontaktede jeg igen Cimber, som blot beroligede mig med at forsinkelsen skydes at han ikke havde fået mit medlemsnummer fra DLRK. Det havde jeg i midler tid selv modtaget og oplyste det så til Cimber, som nu sagde at alt igen i skønneste orden.

De næste par uger ringer jeg et par gange for at følge op med Cimber. Her får jeg blot at vide at alt er i skønneste orden, og jeg snart vil modtage policen.

Den 25. maj modtager jeg så en brev fra Trekroner forsikring, hvor de skiver at de ikke ønsker at forsikre bilen, og at de vil anmode politiet om at fjerne nummerpladerne om 5 dage ! Jeg tager naturligvis derfor straks kontakt til Cimber som igen beroliger mig med at det blot er en procedure fejl, og at bilen bestemt er fuldt forsikret. På hans anmodning faxer jeg ham en kopi af brevet og han meddeler mig at han nok skal få tingende på plads med det samme.

Da det ikke kunne lykkes mig igennem et par dage at få telefonisk kontakt med Cimber, sender jeg ham en mail den 6. juni, hvori jeg beder ham bekræfte at alt nu er i orden, da jeg står og skal køre på ferie, ligesom jeg udbeder mig det Grønne og Røde forsikrings bevis. Disse beviser modtager jeg så den 9. juni, ligesom jeg modtager en opkrævning fra Trekroner på knap 15.000 kr. Stor var min glæde over tingende nu endeligt var faldet på plads, men glæden varede dog kort, for den 11. juni modtager jeg så forsikringspolicen fra Trekroner hvoraf jeg ved en nærlæsning til min store overraskelses opdager at det kun var en ansvarsforsikring…
Igen kontakter jeg Cimber som heller ikke kan forstå dette da aftalen jo hele tiden har været at jeg skulle have både ansvar og kasko dækning. Han lover (endnu en gang..) at få tingende på plads.

Den 15. juni modtager jeg så et brev fra Trekroner hvor de skriver at de ikke ønsker at kaskoforsikre bilen, hvorefter jeg samme dag forsikre bilen andet steds.

Det problematiske i hele denne "sag" er egentligt ikke om DLRK’s forsikringsordning kan benyttes til knapt så gamle RR, men det faktum at bilen uden min viden i 2 måneder ikke har været kaskoforsikret, som den oprindelige aftale med Cimber jo ellers har været siden den 16. april 2004 hvor jeg købte bilen.

Jeg har derfor været udsat for en uacceptabel risiko, som jeg ikke på nogen måde har kunne være vidende om, da Cimber jo gentagende gange har bekræftet at alt var i skønneste orden og endda også har fremsendt mig det røde SOS kort, som jo kun kan udstedes til kasko forsikret biler.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.