Bremseproblemer med synsmanden (so, what's new!) (02-08-2004 12:38:16)
Graham Richards #6541, reg. fyn
Jeg er i færd med at indregistrere min engelske lightweight fra 1972.
Ved omsyn påpeger synsmanden, at forbremserne er for svage (det blev ikke nævnt ved første syn?!). De måler udfra en totalvægt på 3500 kg. Den har været på værksted, som justerede en skævbremsning på 28%. På sedlen fra værkstedet står:
Bremsekraft forskel aksel 1: max 20% og min blev beregnet til 5%
Bremsekraft forskel aksel 2: max 30% og min blev beregnet til 15%
Her kommer så mine spørgsmål: Jeg mener totalvægten på en LR af min type er 2020 kg (det står faktisk på en plade i bilen). Ved nogen noget om det? De har nedskrevet vægten til 2500 og vil have, at jeg skal lægge et ton bagi (baljer med vand eller metal), så de kan teste bremser ved totalvægt. Det må da kunne testes teoretisk?
Kender nogen til lignende problemer med bremsekraften. Jeg mener selv de fungerer optimalt og kan ikke se, hvad jeg kan gøre, for at de bliver bedre. Al hjælp modtages med glæde. Til orientering kan jeg også fortælle, at samme synsmand sagde, at jeg ikke kan have mit reservehjul på motorhjælmen. Vil det sige, at alle Jer, som har det, kører ulovligt!? HELP – jeg er dybt frustreret over det danske system.
Min kæreste oversætter, så danske svar er fine. But if anyone is available for an English dialog on this, I would be ever so grateful as my girlfriend knows nothing about LRs.
Hilsen Graham