Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Højre til venstrestyring / konvertering (11-11-2024 09:36:58)
Niels Lysebjerg #7732, reg. nsj
Altså hvis vi skal være nittetællere:

Serie 2a har også separate viskemotore. Jeg har i hvert fald to serie 2a'ere holdende ude i carporten med separate viskermotorer. En hurtig Googlesøgning siger de skiftede til enkelt-motorer i 1967. Det var vist også her man gik fra det klassiske rat med stålegere, til bakelit-rat

Bilen er tydeligvis en klon af flere biler. Stelnummeret kan sagtens være fra 1972.

Køleropsatsen er dog fra en ægte 2'er, altså fra mellem '58 og '61. Det ses på at forlygterne har krom-ringe, som en Morris 1000.

Den lille plade foran køleropsatsen, "apron panel" er fra 2a, da det er buet, og ikke firkantet som på serie 2. Det er ikke fra en serie 3. da denne plade har et "indhak" i hver side i toppen, for at give plads til forstærkninger på serie 3 køleropsatsen.

Torpedoen er serie 2a og ikke 2, da hængslerne på klapperne, "air vents" under forruden er punktsvejsede og ikke boltede på.

High Capacity Pick Up (fork. HCPU) ladet må være fra en sen serie 3. De findes, men jeg mener først de kom sidst i halvfjerdsere. Ladet kan selvfølgelig komme fra en senere 110"/130"

Og så forekommer det mig at chassiet er det, man kan være fristet til at kalde "one ton" selvom det næppe er en civil one-ton, nok snarere en tidligere militærbil med forstærket ramme, tilsvarende en one-ton. Det kan også forklare side og blinklysenes lygteglas, der er ægte glas, der er skruet fast i en holder. De var, så vidt jeg ved, forbeholdt militærbiler.

Motoren er helt sikkert ikke fra en seriebil, men det er svært ikke at være begejstret for en Rover V8.

Om den er lovlig, eller ikke lovlig med lygterne i midten, det vil jeg ikke være så hurtig til at fastslå, men hvis den er synet og godkendt med den V8, så ville jeg nok ikke være så bekymret. Der er jo ingen grund til at sparke til en sovende hund over petitesser.

Umiddelbart er det en fin vogn, og hvis ellers drivlinien er godkendt og skrevet ind i reg. attesten, og prisen ellers er acceptabel, så er det da bare med at slå til. Man får en vogn, der nok skal vende hoveder. Den vil være glimrende til at køre fodder ud til vildtet, og brænde hjem fra skoven osv. Med en ordenlig kalesche, kan man såmænd lægge en madras bag i ladet, og bruge den til "vildmarkscamping"

Men selvfølgelig, er man nittetæller og forventer at selv luften i ringene er original, så er det nok ikke den vogn man skal have

mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.