mayday! (15-02-2005 23:49:37)
albert jacobsen
Fik lige et telefonopkald fra en af hvores medlemmer der er på tur i det nordlige sverige på vej mod köbenhavn. Han har lige haft bilen på verksted (indendörs) for at skifte brändstoftank hvorefter han körte af sted i minus 30 grader. Efter et par timer begyndte det at lugte af brändt olie. En hurtig kik under hjelmen viser at turbon spröjter olie fra en utät pakning(?) over på motoren. Oliepinden er tör som en söndag( en söndag i sverige altså...). Motorens effekt er tilsyneladende upåvirket og bilen kör efter påfyldning uden problemer igen men läkaget er der stadigved. Da jeg sidst talede med ham var han midt i ödemarken og uret viste 23.30 og temperaturen var 32 kuldegrader. Er der nogen der ved hvad der skal göres og hvis det kan lade sig göre på et almindeligt verksted midt i nowhere? Er der en forklaring i indendörsturen og den kraftige kulde? Meget taknemmelig for hjelp.
mvh Albert
p.s bilen er en 110" HT -93, 200tdi der har sejlet 240000km d.s