Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kunne der være interesse for en Stationwagon klub? (22-03-2005 10:54:50)
Christian Ballisager #5537, reg. øjy
Aii – nu må i altså holde

Jeg har endnu ikke set ét solidt argument for at lave en klub i klubben eller en ny klub uden for klubben.

Selvføli kan jeg god set at det er sjovt at snakke med en der også kører 90”er (for mit eget vedkommende) – men jeg får sørme også en del ud af at snakke med folk i 109”er eller RRC”er. Og at der skulle komme en masse seriebiler og freelandere til et arrangement .. ja det kan da ikke afskrække mig ??

Det man vil opnå (tror jeg) med en eller anden form for opdeling er blot flere ukoordinerede arrangementer og flere Internet sider. Dvs. at nå man har et spørgsmål om et relæ på en eller anden bil – eller man gerne vil deltage i et arrangement - så skal man til at kigge sig om i (hvis man må) …
• Land Rover klubben
• STW klubben
• Seriebils-klubben (ja det samme som STW – bare med en anden farve nummerplader)
• Veteran klubben
• LR Terrænklubben
• Osv.
Nej – come-on .. vi er ca. 2000 medlemmer i alt (vist nok) måske en ¼ er aktive .. mon ikke de 500 mennesker skulle kunne finde nogenlunde fælles fodslag?
Sammenligningen med England kan ikke bruges til meget – derovre er klubgrundlaget (medlemsmæssigt) jo 1000 gange større.

Jeg har aldrig været til et arrangement hvor der var så mange mennesker at det ikke var til at overskue … det gælder både terrænarrangementer, køreture og værkstedsaftner.
Nærmere har det modsatte været tilfældet – at der ikke kom ret mange. "Adgangskrav" ville vel næppe ansporer flere til at dukke op? (I så fald hvad er det de er bange for i dag)

Og ja – jeg ville fandme blive stødt (ok, måske nærmere ryste lidt på hovedet :-) hvis der var nogen der lavede et STW arrangement for biler på hvide nummerplader. Jeg syntes det er ok at man laver lukkede arrangementer for fx serie biler, men jeg syntes at begynde at dele op efter nummerpladefarve og udstyrsniveau .. det er altså et skråplan.

Og der er ikke fordi jeg er bange for at gå glip af nogle spændende ting i en eventuel STW klub, - selvom jeg utvivlsomt ville gå glip af noget spændende .. jeg er bare ikke tilhænger af opsplitningen.

Hvis er er nogen der har et bud på hvor mange forskellige aktive/inaktive vi har i DK – fordelt på de forskellige LR typer .. så kunne det jo være smaddersjovt at se.

God påske til alle – uanset nummerpladefarve (Gul er jo egentlig noget mere ”påske’t”)
Christian
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.