Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: kængurugitter.... (17-03-2006 12:10:06)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl
Ja, men lidt uenig vil jeg nu tillade mig at være... og så gå lidt i selvsving og poste et indlæg, jeg allerede har haft på dette forunderlige forum én gang før.

Viagra på 4 hjul.
Jeg havde svært ved ikke at føle mig lidt trådt på, da en - for mig - naturlig del af min Land Rover blev udråbt til at være "en tåbelig pyntegenstand, der udelukkende har til opgave at give indtryk af endnu mere "macho" i sidste uges Motorbrevkasse i JyllandsPosten.
Dens væsentligste funktion er, som du ganske rigtigt påpeger, at få den i forvejen rå Land Rover Defender til at se - om muligt - endnu mere rå ud, men den har da også den praktiske funktion, at den er et vældig godt sted at montere de 2 uundværlige fjernprojektører. Og så kan jeg godt se det billede af en rigtig nørd, der er ved at danne sig på nethinden. Det vender jeg tilbage til.
For først vil jeg lige påpege, at der står et stort arbejde for Jyllands Postens motorredaktion, hvis I skal til at tale om "tåbelige pyntegenstande", hver gang, der er dele på bilen, der er med til at opgradere køberens personlige rygrad. Altså det jeg mener er, at når folk køber BMW 540 og tilsvarende, så er "macho"-elementet en væsentlig del af det. Og hvis det er korrekt, at "farten dræber", så bør der for fremtiden i jeres anmeldelser af biler med f.eks. mere end 150 HK stå, at det er et "tåbeligt machoelement." som der "efter vores bedste skøn" ikke er nogen grund til at importere til Danmark.
"Jamen hør nu her, gode læser", vil I nok genreplicere. Man kan altså køre i sin bil til Tyskland, hvor man kan udnytte de mange heste. Og det er naturligvis derfor I skriver begejstret om Mazdas lille 250 HK wankelmotor sportsvogn på samme side."viagra bil" siger jeg bare. Nå men, jeg kører altså også i Norge og Sverige og HAR set elgsdyr langs vejkanten. Og jeg er da heller ikke sikker på, at det rådyr, jeg for et par år siden kolliderede med i min Citroën XM satte særlig stor pris på defomationzonerne på fronten af det indtil da nydelige køretøj (men det gjorde Citroën værkstedet!!).
Og så tilbage til det med "nørden". Efter at jeg har været den lykkelige ejer af herlige køretøjer som Citroën GS/GSA, CX, ZX, XM, Xantia, Peugeot 405 MI 16 m.m. kom jeg for skade at opfylde en gammel "macho-"?? drøm ved at købe en Land Rover af den rigtige slags! Det betød, at en nyindkøbt Xantia II blev erstattet af en god lille Saxo. Og nu kommer jeg så til det egentlige: I en lille undseelig Saxo er der altså ikke mange fodgængere, cyklister eller øvrige bilister, der tager én særlig alvorligt. Og der er da heller ikke noget ved den, der skulle gøre det særligt faretruende lige at nå med over for "taxa- gult" eller cykle (eller køre i bil ) ud foran den fra en tilstødende vej. Og tro mig: Det sker ikke i Land Roveren. Det er sikkert ikke udelukkende den "tåbelige pyntegenstands" skyld, men jeg er overbevist om, at opmærksomheden skærpes, især blandt de bløde trafikanter og i hvert fald er der slet ingen tvivl om, at mange bilister ikke skal nyde noget af nærkontakt med Land Roveren. . jo forresten på et punkt: Fordi ydersporet på motorvejen er forbeholdt travle forretningsfolk og andre sælgertyper, der lever af at trygle kunderne om næste måneds køb, har de mere travlt end os almindeligt dødelige, der kan - og er nødt til - at nøjes med 110 km/t - også når vi begiver os ud i BMW zonen for at overhale en lastbil. Så kommer de drønende der med deres overhalingsblink og venstre blinklys og kan vi komme til og helt op i r. og en afstand på ned til et par meter.. Og så er det, at jeg lige skal huske, at det er mig, der kører med en "tåbelig pyntegenstand, der udelukkende har til opgave at give indtryk af endnu mere "macho"".
Disse var ordene.

God weekend!

LR hilsen Hans Kristian
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.