Land Rover Forum

Svar på indlægget:

RR - det må stå for Reservedels Røveripriser… (10-04-2006 17:46:11)
Henning Rogren #6732, reg. nsj
- og (P)38 må være den faktor man som reservedels pusher i Danmark ganger indkøbs prisen med når reservedelsprisen skal sættes…

Nu ved jeg jo godt at emnet om reservedels priser i Danmark, specielt til de ”nye” modeller er meget ømtåleligt. Det kan jeg godt forstå, da nogle værner om nogle massive og ublu avancer – og dette gælder både det ”originale” og det ”uoriginale” marked.

Min RR 4,6 fra 96 blev for nyligt kasseret til syn da den forurenede for meget. Bilen blev kørt på værksted, som hurtig kunne aflæse via OBD-2 at den var gal med Lambda sonderne. Første reservedels pusher ville have den nette sum af 11.000 + moms og efter en del søgen fandt mit værksted dog et sted som ville sælge sådan 2 fiduser for 3.700 stykket, altså omkring 9.250 kr med moms.
Nu har mit værksted heldigvis ikke har en politik med at smide deres kunders penge væk uden at få lov, så de ringede til mig og oplyste de ovennævnte priser, som de selv syntes var langt langt over normalen.
Jeg gik omgående på nettet og brugte mindre end 10 minutter hvor efter de to sonder var bestilt i England til en pris med fragt og moms på i alt 1.592 DKK.
Sonderne blev monteret og bilen er synet, men nu kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg skal være glad over jeg har haft en besparelse på mere en 12.000 kr., eller harm over at jeg nær var blevet taget i rø…’en af et dansk reservedels marked som åbenbart har aftalt nogle totalt opskruet priser i forholdt til resten af Europa i hvert tilfælde når det kommer til stumper til en RR P38.

Jeg vil lige for en god ordens skyld understrege at dette IKKE er et enkelt stående eksempel, da jeg indenfor de 3 sidste måneder har haft følgende oplevelser.

Generator: Besparelse 6.500 DKK
Kondensor: Besparelse 5.600 DKK
Lamdba sonder Besparelse 12.000 DKK
I alt en NETTO besparelse ved køb af 3 stk. reservedele i England 23.200 kr.

Jeg vil derfor opfordre alle som køre RR P38 modeller til ALTID at checke reservedels prisen i UK inden indkøb af så meget som en skrue her i Danmark.

Mvh,
Henning
- som ikke kan lide at blive snydt…
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "tandrem"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.