sv: sv: sv: sv: sv: Køb af RRC? (02-05-2006 00:03:42)
Bo Helsted #7196, reg. nsj
Hej Anders,
jeg har selv en RR V8 fra 1976, men med (vistnok) 86´er motor, som står overfor en større renovering. Såvidt jeg er orienteret her i forummet og på engelske sites, så var der store problemer med materialekvaliteten i firserne på knastakslen. Sen-firserne og frem skulle være bedre. Det med dårlig smøring, er vist kun hvis ejeren ikke har været flink med olieskiftene, så man kommer ind i en ond cirkel, hvor metalsmulder fra knast og løftere kommer i olien og fremskynder sliddet ?
Mange fremhæver at olieskift hver 5.000 km med en billig olie er langt vigtigere end ny super-olie hver 10.000 !
Derfor er standen af motoren også vigtigere end dens km-tal. Kendetegnet for en slidt motor er dårlig tomgang (ujævn), lav ydelse, "kort ydelse-område" (taber pusten ved høje omdrejn. pga dårlig ventilfunktion).
Trods totalt ødelagte fliser i indkørslen (engelsk oliedryp...) er jeg dog stadig glad for min V8´er og kan kun anbefale den.
mvh
Bo