sv: sv: sv: sv: 109"serieIII ex mili 1983. vs 109"one ton serieIII ex mili 1983 (26-01-2007 07:13:14)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
Hoved akslen udaf hoved gear kassen er lidt tykkere, hvorimod selve hovedgearkassen's øvrige indhold er den samme som en alm hovedgearkasse.
reduktions gearkassen er bare lidt kraftigere her og der, det er gearringen der er den primøre forskel, man kan godt hvis manhar en god hoved gearkasse bygge det rundt er selv lige ved at lave modsatte stunt, altså en s3 suff d hoved kasse på en 1 ton transfer kasse, helvedes skrue arbejde, men eller ukompliceret.
Der ud over er der en masse andre forskelle på sådan en fætter og en alm.
Styrhuset har højere udveksling, akslerne er ( ihvert fald på nogen af dem ENV) som du Kenneth nok godt kan huske hvor tunge er, men jo nærmest ikke til at ødelægge.
Og så er fjedre og støddæmpere også anderledes, plus selvfølgelig de forskelle på rammen som du Kenneth allerede har nævnt.
Det var hvad jeg lige kunne huske sådan uden kaffe her en tidlig morgen.
MVH
Ole.