sv: sv: sv: Norsk 109" ex-mil hva gør jeg? (24-05-2007 00:28:29)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Kenneth har ret! med det han skriver, både ang gearkasse og det øvrige. Jeg har selv en Norsk Ex-Mil One Ton, og bor i Norge.
Umiddelbart er det nr 2, den med civil gearkasse, og lav Km som er intressant.Har du fået check på det med afgift, (Jeg mener at du får ihvertfald noget Norsk afgift tilbage, og husk at det er en hvidplade bil!) så no problem. One Ton er herlige men ret specielle. Reserve dele er ikke noget problem, alt fås fra Vestfold Ships i Tønsberg, ligeledes "tunede" topstykker,til blyfri.
Din overvejelser skulle måske være om din første LR skal være en serie bil, når det skal være din eneste bil.
De er noget tørstige, men har andre fordele.
Norske Ex-Mil er næsten altid fri for rust, og det er mit indtryk at de er bedre bygget en ditto civil fra den periode, ihvertfald imponerende problemfri!
De er noget mere primitiv end de civile, enda også de danske Ex.Mil, men jeg synes bedre biler.
Selv med civil gearing, er de bedst med 9:16 dæk, (original størrelse)men behold endelige 24V systemet.
Kontakt mig endelige hvis der er mere. 2217 NSj Norge's afd!