Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (04-06-2007 20:43:27)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Nu er alting jo ikke sort/hvidt.

Fordi man få synet et gammel spøgelse som en LR uden anmærkninger, er det jo ikke ensbetydende med at man har bestukket synsfætteren.
Den skal som bekendt kun opfylde kravene fra den gang den var ny og skal ikke leve op til krav til fabriksnye biler af d.d. Men det er ikke alle synsfolk, der kender til denne forordning.

Eftersom en gammel LR ikke skal leve op til kravene af d.d. kræver det, at man kan fremstille sin gamle LR for en synsfætter, som har en pragmatisk indstilling til gamle, sære biler, herunder LR.

Jeg kunne fylde dette forum med læsestof i flere dage med beretninger om direkte uvidende/dumme synsinspektørers ganske fejlagtige vurderinger, som jeg selv har været udsat for, med deraf gående ikke ubetydelige økonomiske kvaler. Fejlbedømmelser, som ville have medført omfattende konstruktive ændringer af tidligere typegodkendte kørestøjers indretning. Som alle ved, er konstruktive ændringer i et typegodkendt køretøjs udstyr og indretning en betænkelig, nærmest frarådelige, ting.

Står man som borger i en synshal og synskarlen er sur på ens køretøj, fordi det beskriver en politisk, åndelig retning/holdning som han, efter måske en trist morgen med en mavesur hustrus pinsler, ikke kan identificere sig med, er ens chancer for et lykkeligt syn ikke store. Det er dog ikke det samme, som han i den hellige og ukrænkelige færdselssikkerheds navn, har ubetinget ret, hvad enten han modtager bestikkelse eller ej.

Fremstiller man derimod sit gamle/sære køretøj for en pragmatisk synsfætter, der ved lidt om, hvad datidens køretøjer. iflg. gældende love, skal kunne opfylde, og han godkender køretøjet, er det jo ikke ensbetydende med at han er en korrupt ka'l, der er bestukket, og at vognen er et sminket lig.

Personligt har jeg intet imod at blive kasseret på oplagte fejl, ja jeg vil gå så vidt at erkende at jeg skammer mig over at være kommet til syn med klare fejl, som jeg har overset eller ikke erkendt.
Derimod er jeg en hjertekvababbelse nær, når jeg af en ignorant tåbes fejlbedømmelse bliver sendt til omsyn, specielt når jeg ved, at jeg har ret og det står i bøgerne, som samme ignorant end ikke har tilstrækkelige åndsevner til at slå op i.

Kommer man til syn med f.eks. en bus, som kommer hvert år, og der findes et lille hul i en outrigger, finder jeg det ikke forkasteligt, at man nøjes med en bemærkning om samme mindre hul, som skal være udbedret næste år. Jeg vil godt vædde en hel kop øl på, at karossen falder ikke af p.g.a. et beskedent hul. Hvor svært kan det være????

Jeg ved godt, du kan lide at provokere, og jeg ligeså ved at skære tingene ud i pap!!! :-)

mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.