Moment (03-08-2007 13:40:35)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj
Halløjsa
Jeg hygger mig rigtigt med min 110"'er med standard fælge og den dæktype jeg fornemmer de fleste kører med BFG AT 7.50x16.
Der ligger jo en dejlig Disco 200 Tdi maskine i og jeg har skiftet transfer-gearkassen ud så den også kommer fra en Disco.
Jeg synes vognen nu mangler noget kraft. På en god dag og ud af lige motorvej kan jeg få vognen op på 90 km/t. Ingen motorbrøl.
Før skiftet af transfer klarede den 100 km/t og hvor jeg næsten fornemmede at motoren vil sprænge fra hinanden. Jeg startede altid i 2. gear og manglede helt sikkert både 6. og 7. gear.
Jeg lurer på følgende løsningssteder:
- Ratio er 1.222 (mod normalt for Defender 200 Tdi 1.410) og dermed skift til rette ratio. Koster og gøres ikke bare lige.
- Turbo kommer fra en 2,5 TD og indsugning er ca. 1 cm mindre end på 200 Tdi turbo'en. Skifte turbo til rette størrelse. Ret dyrt og rimelig simpel operation.
- Intercooler-slanger er stykket sammen og giver måske turbolens?? og dermed måske begrænser luftindtaget. Skifte alle slanger.
- Sætte mindre dæk på (som jeg faktisk har stående). Simpelt, billigt og måske første tiltag.
- ???
Kan du med din viden foreslå andre seriøse områder at sætte ind på? Rammer jeg forkert i mine forslag?
Martin ;-)