Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Norge, vinter og en gammel sIIa (15-11-2007 23:03:01)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Som bekendt, jeg bor i Norge, og er også ski (idiot)frelst! Med lidt forbehold, er den gammel 2A ganske velegnet til vinter, på nogen punkter, enda langt bedre end mange nyere biler af andre mærker end LR.
Læse forums tips om hvordan du får varme i bilen. Delvis afdækning af radiatoren med rulle gardin,hæng en tæppe op bag forsæderne for at gøre kabinen mindre, og mange andre gode. En gode olie, måske halv syntetisk til vinter, så er smøring ikke et problem. Din mekaniker er inde på noget, da moderne konstruktioner, med små olie tolerancer får ofte problemer! Dog er en motor varmer guld værd, uanset om det er på brændstof,(Webasto ell lign),eller den billigere dyb-koger type.
Den vigtigste punkt er vinter dæk! Da jeg bor her, så har jeg pig dæk, men pigfri kan bruges,sålænge de er decideret vinter dæk. Kører man pigfrit, så er snekæder en gode helgardering, selvom Trysil er ikke ligefren den stor udfordring.
Jeg vil ønske jer en herlig tur! og fruen har ret med tidspunktet. Januar er ofte koldest, men har som regel den bedste sne.Husk at lave mindst én Telemarks Sving om dagen, for således at neje i ydmyghed for fjellet's skønhed! Gammel dansk er godt hvis man slår sig,- gnide GD forsigtigt på det slagne sted, resten af drammen tags indvortes!
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "styrekugle"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.