sv: V8 Drukner igen og igen (24-11-2007 14:49:14)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Nu hvor tændrørene har været våde flere gange, er der en ikke ubetydelig risiko for at de er ødelagte, hvor fjollet det end kan lyde.
Jeg har flere gange måttet sande at tændrør holder ikke meget af at blive gennemfugtet.
Prøv at stikke den 8 nye.
Medens du har rørene ude, kunne du tage at stikke en passende skruetrækker ind i tændhætterne og holde skruetrækkerens skaft hen mod stel medens en hjælper forsøger at starte maskinen. Den skal kunne trække en pæn gnist på ca 5 mm. Er der ordentlig gnist på de fleste som muligt du kan komme til på, er det sikker ok.
Stinker der meget voldsomt af benzin under denne øvelse?
Tag et stetoskob eller lang skruetrækker, som du lægger øret til. Sæt instrumentet ned på toppen af dysen, og lyt efter om dyserne klikker, når der forsøges start af motoren. Kommer der ingen lyd er der problemer i retning af at dyserne står åbne. Klikker de er der håb.
I med tændrør og forsøg igen. Her kan du påberåbe dig diverse guders milde sind.
Hvis den stadig drukner må du i gang med at se til hvad dyserne foretager sig.
Pil i første omgang den ene sides dyser op og prøv en start. Der skulle du gerne se at de kun sprøjter i takt med omdrejningerne. Der må ikke stå en kontinuerlig stråle benzin ud af dem. Gør der det, er der muligvis grimme ting på færde. Under denne del af fejlfindingen vil det være en udmærket foranstaltning at bemægtige sig en ildslukker.
mvh
Knud uden særlig indsigt i Rover V8 epi, men den minder sikkert om andre indsprøjtere.