Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: V8 Drukner igen og igen (24-11-2007 14:49:14)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Nu hvor tændrørene har været våde flere gange, er der en ikke ubetydelig risiko for at de er ødelagte, hvor fjollet det end kan lyde.
Jeg har flere gange måttet sande at tændrør holder ikke meget af at blive gennemfugtet.
Prøv at stikke den 8 nye.

Medens du har rørene ude, kunne du tage at stikke en passende skruetrækker ind i tændhætterne og holde skruetrækkerens skaft hen mod stel medens en hjælper forsøger at starte maskinen. Den skal kunne trække en pæn gnist på ca 5 mm. Er der ordentlig gnist på de fleste som muligt du kan komme til på, er det sikker ok.

Stinker der meget voldsomt af benzin under denne øvelse?

Tag et stetoskob eller lang skruetrækker, som du lægger øret til. Sæt instrumentet ned på toppen af dysen, og lyt efter om dyserne klikker, når der forsøges start af motoren. Kommer der ingen lyd er der problemer i retning af at dyserne står åbne. Klikker de er der håb.

I med tændrør og forsøg igen. Her kan du påberåbe dig diverse guders milde sind.

Hvis den stadig drukner må du i gang med at se til hvad dyserne foretager sig.

Pil i første omgang den ene sides dyser op og prøv en start. Der skulle du gerne se at de kun sprøjter i takt med omdrejningerne. Der må ikke stå en kontinuerlig stråle benzin ud af dem. Gør der det, er der muligvis grimme ting på færde. Under denne del af fejlfindingen vil det være en udmærket foranstaltning at bemægtige sig en ildslukker.

mvh
Knud uden særlig indsigt i Rover V8 epi, men den minder sikkert om andre indsprøjtere.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "balljoint"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.