sv: sv: Udskiftning af koblings/hovedcylinder på SIII 109... (25-11-2007 12:55:25)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl
Jeg er i gang med samme øvelse (midlertidigt indstillet,
det er lidt for koldt til at være perlegrusmekaniker) og
jeg har åbenbart raget alle de problemer til mig som det
er muligt. Havde ikke de relevante sider i min rep. bog
så jeg tog det på gehør. Det skal man ikke når man er mek.
tonedøv!
Sørg for at løsne godt med rustopløser før du begynder
at skrue på omløberen, ellers drejer røret (som ikke er
cu men en trukket stållegering) med rundt og ligner en
proptrækker. Så skal du til at skifte det, og så er det
man får rynker i panden.
Jeg mangler selvfølgelig også disse sider i min bog; men
det ser ud som om jeg bliver nødt til at løsne ratstammen
for at få lirket det nye rør på plads under torpedoen.
Jeg skal ikke nyde noget af at klemme for meget på den
formtrukne facon. Det ligner noget der klapper sammen ved
en forkert belastning. Jeg kan ikke finde ud af, hvor de
de to bolte der holder det øverste ratstammebelag er
skruet fast. Jeg er ikke den store ynder af lyden af en
møtrik,der rasler ned i et skjult hulrum. Så er der
nogen der har prøvet detteher før? Gode råd modtages med
ydmyghed.
Venlig Hilsen
Børge R.