sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 Drukner igen og igen (27-11-2007 21:53:38)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj
Mit bedste bud er også at tjekke tændingssystemet. Hvis der er benzin og luft, så er det nok gnist der mangler. Og så er det også det enkleste at tjekke.
Jeg kan ikke se at du bekræfter at der ER gnist? Af med tændrør, et ad gangen, hætten på, stel mod siden af røret (væk fra hullet så evt. benzindampe ikke tænder!) og så turne motoren. Sker der noget? Nå ja - hold med noget isoleret - så slipper du for at få forstyrret hjerterytmen af højspændingen ;-)
Ellers løb hele kæden igennem for dårlige forbindelser:
Tændspolen (sidder oven på venstre forskærm): Tjek at der ikke er overgang til stel på nogen af ledningerne (så vidt jeg husker går der to små ledninger til den). Hvis der er overgang lader den ikke op.
Forbindelse mellem tændspole og fordeler: Tjek at ledningerne sidder ordentligt fast begge steder (tændspole og midten af fordeleren).
Fordeler: Skal være fri for mudder, gråspurve og andre fremmedlegmer ;-) Tjek at alle kontakter er fri for ir. Sidder vakuumslangen ordentligt på? Er slangen i god stand? Sidder dækslet ordentligt på plads?
Tændrørskabler: Sidder de rigtigt (rækkefølge)? Er de trykket ordentligt på plads?
Hvis der er god gnist, benzin igennem dyserne og luft, så ved jeg sq ikke hvad der er galt. Det kan være med noget motorstyring (ECUen). Det behøver ikke være alvorligt - kan "blot" være en defekt ledning eller kontakt der er hoppet af. Men vær lige 200% sikker på at der er gnist, inden du endevender hele vognen.
RR hilsener,
Anders
RRC V8 EFI, 1991