sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tsk-tsk-tsk (11-12-2007 10:27:16)
Ib 0219
hej Morten
Nogle af dine argumenter holder desværre ikke helt, bla. den om Land Rover's politik, hvorfor du hermed får de seneste FACTS
1. Omkring 88% af de Land Rovere der produceres har dieselmotorer, hvilket betyder at det gennemsnitlige forbrug fordelt på de producerede biler ligger på ca.10 km/liter
2. CO2 udledningen fra fabrikken i Solihull er siden 1997 reduceret med 30% på trods af at produktionen samtidig er øget med ca. 25%.
3. Den årlige produktion har for første gang i Land Rovers historie passeret 200.000 biler i 2007. Til sammenligning producerede Toyota i 2006 omkring 9 millioner biler.
4. Der er siden 1948 i alt produceret 4 millioner Land Rover. Beregninger viser at ca. 70% af de producerede biler stadig er i brug.
5. Land Rover’s andel af den totale bilproduktion udgør 0.3%.
6. Den nye dieselmotor i Range Rover har reduceret brædstofforbruget med 30% i forhold til den motor den afløser.
7. Land Rover har Experience Centre rundt omkring på kloden, hvor kunderne kan lære at bruge deres biler optimalt, med minimal belastning af natur og miljø.
8. Alle Land Rover modeller, der er testet af NCAP, har opnået 4 stjerner, Freelander 2 har som den første SUV opnået 5 stjerner.
9. Land Rover arbejder aktivt med miljøet og bevarelsen af naturen, bl.a. i form af sponsorsamarbejder med organisationer som The Born Free Foundation, Earthwatch, the Royal Geographical Society, Biosphere Expeditions, samt bevarelsen af den afrikanske vildhund.
Som det måske fremgår er Land Rover, på trods af den lille andel fabrikken reelt udgør af den totale bilproduktion og bestand, meget bevidste om miljøbelastningen og der er de næste 5 år sat £750 mill. af til udvikling og implementering af ny forureningsbegrænsende teknologi
med venlig hilsen
Ib 0219