sv: sv: sv: lidt RR problemer (23-01-2008 21:29:45)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj
Hej Peter,
"kom til at købe" - he-he... That´s the spirit!
Har selv en 3.9 EFI med automatgear, så jeg kan ikke give så mange råd mht. motor og gearkasse. Men ja - "klonket" er nærmest en LR feature. Det betyder selvfølgelig at der er noget der "slasker", men de er ret hårdføre og en del klonk er "normalt".
Jeg bor i Kbh. centrum og du er velkommen til at kigge forbi en dag med bilen. Bortset fra motoren er vores biler rimeligt identiske.
Så vidt jeg har erfaret, er følgende vist standard ved ældre RR:
- Rust i fodbrønde, bagagerumsbund og skærme.
- Rust i tværvange bagerst.
- Rust i tanken (vistnok oversiden).
- Rust i bagklapper.
Men alt sammen overkommeligt at udbedre.
Og så er der alt det mekaniske som jo bliver slidt og skal holdes/skiftes. Sørg for at få skiftet olier (motor, gearkasse, transfer-kasse, differentialer og drejeskåle) med mindre du er 100% sikker på at tidligere ejer lige har skiftet. Og tjek din kølervæskes antifrost-evner hvis vi får hård frost.
Rigtig god fornøjelse med bilen!
/anders
RR 3.9 EFI 1991