sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Koblingspedalen drypper (21-02-2008 20:38:40)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl
Hej Anders,
Jeg har som Steen også lavet tricket, faktisk en 6-7 gange, uden at afmontere hverken skærm eller bremseforstærker, eller for den sags skyld ret meget andet end lige det der skulle til.
Af med de 6 skruer på pladen over hovedcylinderen. En god ting at have er en magnet på skaft til at lirke skruerne ud med.
Dernæst skrues kobberrør med nippel ud af hovedcylinderen - læg en klud eller beholder under til at opsamle væsken.
Fjern fjederen fra pedalarmen. Træd pedalen langsomt ned, og sæt en stok i passende længde i klemme mellem pedal og sædekasse - så kan den ene møtrik på akslen skrues af - den anden skrues af, når hobvedcylinderen - det er smart at tage en gammel ringgaffelnøgle og skære midt over + skære ringen åben - så kan den også bruges, når møtrikkerne skal på igen og spændes på den nye hovedcylinder.
Øverste bolt der holder hovedcyl. er straight forward - nederste bolt tages ved at sætte en stramtsiddende ringnøgle på inde fra kabinen (sæt lidt tape i ringen) - så kan modsat side tages fra motorrummet. Få evt. en hjælper til at holde nøglen inde i kabinen.
Vupti - så er hovedcylinderen løs - samling i modsat rækkefølge, sådan cirka, og så derefter udluftning mv...
Hvis du stiller bilen her i indkørslen skifter jeg den gerne for dig - piece of cake, når man har prøvet det før - sjovt nok var det også en af de første reparationer jeg selv udførte på min første 90'er!
/Ib
- nu med 2 albueled på hver arm...