Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Av - den er varm - eller range rover som dampmaskine (03-03-2008 22:19:35)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Med mindre du helt klart kan erindre at have ændret på "afhopperen" inden den "tog springet" kunne man jo nemt foranlediges til, at tro at et overtryk kune have afstedkommet dens "hop".

Men hvord´for denne pludselige ændring?! Er du sikker på thermostatens funktion og virker køleblæseren efter hensigten - umiddelbart burde denne jo virke "bedre" hvis denne er defekt - men intet udover døden er jo sikket her i livet....

P38'ere med V8 er kendt for at dø pga vandmangel - almindelivis fordi en slange springer og ejerne når ikke at se dampskyen i bakspejlet og så er skaden sket....

Har din bil motorvarmer - en fejlkilde kunne være her - der anvende til tider plastikbøsninger i stedet for messingrør til at samle det delte slanger mellem motor og benzinfyr - og plastikrørene kan blive utætte med tiden hvorfor der blive trukket falsk luft ved utæthederne - ved efterfølgende kørsel opvarmes den "falske" luft og komer til udtryk i form af overtryk - normalt gennem ekspansionbeholderen - dette er set på en anden P38'er fra 1998 - min egen har messingrør og derfor ikke selv oplevet dette...

O-ringene kune også give denne luftlomme - måske?!

Jeg er personlig ikke meget for diverse mirakelmidler - men kølertætner kunne være en mulighed - det er måske ikke helt autoriseret - men givet bedre end vand i bunden af bilen! Fanden skulle tage ham der fandt på disse O-ringe!!! Det er jo en tikkende bombe - (har endnu ikke hørt uret ringe i min bil - men det kommer vel hvis man venter længe nok)

Henning Rogren har prøvet at skifte disse - samt de 3 motorer til regulering af kabinevarme.... måske han har et indspark til dit problem....

Lad os høre hvordan det går - held og lykke herfra!
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagklap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.