sv: Av - den er varm - eller range rover som dampmaskine (03-03-2008 22:19:35)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Med mindre du helt klart kan erindre at have ændret på "afhopperen" inden den "tog springet" kunne man jo nemt foranlediges til, at tro at et overtryk kune have afstedkommet dens "hop".
Men hvord´for denne pludselige ændring?! Er du sikker på thermostatens funktion og virker køleblæseren efter hensigten - umiddelbart burde denne jo virke "bedre" hvis denne er defekt - men intet udover døden er jo sikket her i livet....
P38'ere med V8 er kendt for at dø pga vandmangel - almindelivis fordi en slange springer og ejerne når ikke at se dampskyen i bakspejlet og så er skaden sket....
Har din bil motorvarmer - en fejlkilde kunne være her - der anvende til tider plastikbøsninger i stedet for messingrør til at samle det delte slanger mellem motor og benzinfyr - og plastikrørene kan blive utætte med tiden hvorfor der blive trukket falsk luft ved utæthederne - ved efterfølgende kørsel opvarmes den "falske" luft og komer til udtryk i form af overtryk - normalt gennem ekspansionbeholderen - dette er set på en anden P38'er fra 1998 - min egen har messingrør og derfor ikke selv oplevet dette...
O-ringene kune også give denne luftlomme - måske?!
Jeg er personlig ikke meget for diverse mirakelmidler - men kølertætner kunne være en mulighed - det er måske ikke helt autoriseret - men givet bedre end vand i bunden af bilen! Fanden skulle tage ham der fandt på disse O-ringe!!! Det er jo en tikkende bombe - (har endnu ikke hørt uret ringe i min bil - men det kommer vel hvis man venter længe nok)
Henning Rogren har prøvet at skifte disse - samt de 3 motorer til regulering af kabinevarme.... måske han har et indspark til dit problem....
Lad os høre hvordan det går - held og lykke herfra!