Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: V8 justering på midtsjælland (11-07-2008 13:01:35)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Er det ikke primært et spørgsmål om at rense dem grundigt og se om membranerne er i orden? (Jeg går ud fra, at det er Stromberg!)

Der må ikke være antydning af revner i disse gummimembraner. Få renset svømmerhuse, nåleventiler og dyserør med trykluft. Kontroller om svømmerne er delvis druknede med indtrængende benzin. Hvis ja, så må der nye til.

Blandingen ændrer sig i almindelighed ikke idet nålene er fast fikserede i højden.

Vil du prøve at justere blanding, har de fleste værksteder, der engang har rodet med Volvo og SAAB, værktøjerne til dette. Der er 2 typer til dem med justermekanisme i stemplet. Der findes også en type, hvor man justerer fra bunden, men det mener jeg ikke er tilfældet på Rover.

Desværre har disse nålejusterer en trist tilbøjelighed til at gro fast. Det er med stor sikkerhed dette forhold, der gør at man vægrer sig ved at begynde at justere disse karburider. Et lille uheld og membranen flækker, bilen kan ikke komme ud af værkstedet, kunden bliver bitter, biks og bøvl, ingen penge, spild af megen god tid osv osv :-( .

Principielt er det ikke nødvendigt at justere dem og som regel fører det heller ikke noget positivt med sig.
Som hovedregel skyldes dårlig funktion, de andre beskrevne forhold. Glæd dig over, at dine ikke er forsynet med aut. choker!!!! Så er der for alvor problemer.

Du kunne jo høre Jens Juel Jeppesen i Ringsted om han ved, hvor disse værktøjer findes. Han har dog ikke noget med personbilerne at gøre længere. Sig endelig ikke, at det er mig, der er angiveren :-)

mvh
Knud, der slet ikke er stor fan af Strombergere.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "lydpotte"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.