Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Brugt disco (02-01-2003 12:49:31)
Lars Ellegaard
Hej Morten

Med et så lavt kørselsbehov som 10.000 km. om året, skal du utvivlsomt vælge en benzin. For det første er en TDI både sløv og lidt støjende i forhold til en V8, og giver slet ikke den samme køreglæde, og dernæst koster en TDI alene i vægtafgift næsten 12.000 kr. om året hvorimod en V8'er "kun" koster ca 7.000. Dernæst er de få TDI'ere man kan finde herhjemme uforholdmæssigt dyre, så der skal køres rigtig mange kilometer før regnestykket falder ud til fordel for diesel. En V8'er giver i modsætning til en TDI en klar fornemmelse af at køre i en "luksusbil", men pas på, det er vanedannende, med risiko for at kørsels"behovet" stiger.

Jeg har haft flere hvidplade Disco'er, og kører pt. i en 2,0 MPi (4 cyl. benzin), og ud over hvad du skal lytte efter på en Defender, skal du specielt være opmærksom på "klonk" fra gearkassen og på tæring i dørbunde og på galvanisk tæring i døre, specielt i bagdøren. Det ses ofte i de indvendige ombukninger, hvor sealingen kan være væk og hele kanten kan være forsvundet. Ligeledes skal du se efter tæring i samlingen i bagskærmen, som ses når de bageste sidedøre åbnes. Ellers vil jeg bare ønske dig held og lykke med projektet, jeg tror ikke du bliver skuffet.

En sidste bemærkning: prøv evt. at se den blå 94'er V8 med kun 95.000 km., der til salg i Hvidovre (tror jeg det er), den har været til salg MEGET længe.

Lars Ellegaard
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.