sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dræbt i en Discovery (09-09-2008 01:49:25)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Hej Eddie og Gert
Jeg mener stadig, at man hverken må presse sig selv, eller bilen, til det yderste når der er amatører i bilen.
At jeg kører rallylignende kørsel med ungerne består i at trække håndbremsen og så opnå at bilen drejer måske 30 grader til den ene side. Ungerne synes det er vildt sjovt. Jeg trækker vel et bremsespor på max 2 meter i perlegruset.
Det er nok lidt voldsomt at kalde det "rally", og skrive om knækkede kabler, regnvejrspytter og punkterede dæk, men det er jo så sådan i har læst/opfattet mit indlæg. Så voldsomt er det ikke. ;-)
Jeg kan nemlig sagtens nå at øge hastigheden en del mere, men så er risikoen for at det går galt, pga uforudsete ændringer, jo netop for stor. Ved den lave hastighed kan jeg afbryde legen ved at træde på koblingen og bremse bilen på normal vis.
Der bør være en forskel på hvor meget du presser dig selv og bilen, når du er alene i bilen, eller når du har amatører med. For ja - der sker fejl ... Dem laver jeg da også selv.
Og ja - jeg har også oplevet uforudsete forhold, i helt andre sammenhænge, hvor der på grund af et øjebliks ubetænksomhed, var fare for personskade på amatører.
Shit happens, det er farligt at leve, så vi skal leve livet og have det sjovt.
Men det er slet ikke det jeg ville med mine indlæg.
Jeg vil bare, at man sætter sikkerhed først, når der er amatører i eller omkring bilen.
Så kan man lege vildt, når alle i bilen er eksperter, eller man er alene.
Med Landrover hilsen
Jens B. Pedersen