Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Hydraulisk spil - Erfaring søges ! (01-02-2003 21:34:51)
Benny Jepsen
Hej Peter
Jeg har været igennem mange overvejelser vedrørende el kontra hydraulik. Jeg har i mange år kørt med i diverse trophy i klubben og også nogle enkelte udenfor klubben. Til alle disse løb havde jeg et Warn XD9000 monteret på min RR. Det arbejdede fint, dog kunne der godt være problemer med et langt sejt træk.
Jeg solgte så min RR og købte en anden lidt nyere, og der skulle så monteres et passende spil. Så var det at overvejelserne vedrørende el og hydraulik kom op igen, og da der ikke rigtig var nogen der havde prøvet hydraulik med et fornuftigt resultat, var jeg godt nok noget tvivlende.
Ønsket om at prøve noget nyt, vandt over ønsket om at bruge det jeg kende, så jeg bestilte et komplet Milemarker 12000 spil med seperat pumpe(man kan ikke bruge servopumpen fra den LR, den har både for lille flow og for lavt tryk).
Jeg har nu brugt den i hele 2002 og kørt både Highland challange og Faxe Trophy med den.
Det har givet mig flere erfaringer:
1. Den virker meget stabilt.
2. Den kan ikke overbelastes.
3. Den kan være svær at skifte gear på (der er 2).
4. Den trækker minimum det den er opgivet til.
5. Den bliver varm, men ikke for varm.
6. Den kører for langsomt.
Jeg må sige at det alt i alt har været et positivt bekendtskab, men jeg er i gang med at finde ud af hvordan jeg kan bygge en ekstra eller en større pumpe på. Ikke fordi der er brug for mere tryk, men fordi der skal mere flow til.
Spillet er kunstrueret til at kunne tåle 30 liter/min ved 120 bar, men den pumpe der leveres med sættet leverer kun ca. 15 liter/min ved 120 bar, så der er lidt at gøre med endnu.
Ligeledes kommer der også en oliekøler på (når der bliver tid til det).
Du må gerne skrive hvis du vil vide mere.
Og nåh ja, lige en ting til - hele sættet koster ca. 16.000 DKK leveret på din adresse, og ALT er med i kassen.
Mvh. Benny (2711)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "lydpotte"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.