Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Forespørgsel (15-01-2009 19:18:11)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Det er ikke til at svare entydigt på, men hvis der er en betydelige prisforskel er det ofte fordi visse varer findes som originale, og dermed dyrere, og uoriginale, og dermed billigere. Her taler jeg om priser i UK.

Selv er jeg i disse timer på jagt efter et nyt varmelegene til varmeapparatet på min RRC. Jeg kan få et originalt til ca. 140 £ pg et uoriginalt til 40 £.
Med min viden om disse sager, er jeg ikke minded for i dette tilfælde at ville give så meget mere for det originale.

Til gengæld har jeg set eksempler på f.eks. en koblingshovedcylinder af uoriginal herkomst, som var så ringe, at jeg mener, at det ikke vil være umagen værd at montere denne.
Fra samme kilde kommer en del bremsedele, som man så kan regne med er af samme triste beskaffenhed.
Nogle gange anføres det, at prisforskellen skyldes ovennævnte forhold.

I min søgen rundt i de engelske pusheres hjemmesider, finder jeg, at prisforskellene ikke er særlig store for direkte sammenlignelige varer.

Herhjemme er markedet noget mere uigennemsigtigt og mærkeligt, hvorfor jeg kun undtagelsesvist køber her.
Hvis jeg køber i UK, har jeg normalt varen i løbet af 3 hverdage.
Køber jeg i DK og ikke nyder sælgers tillid, skal jeg først overføre penge til sælger, og håbe på at sælger så står ved sit tilsagn om at ville sende varen.
I løbet af et par dage, vil betalingen kunne registreres og varen kan afsendes. Det tager så 3 hverdage.

Fragten i DK kan næsten ikke komme under ca kr. 100 for 5-10 kg, som svarer ret nøje til fragten fra UK, men varerne er så til gengæld noget dyrere her end i DK.
Ved at handle i DK, har du fordelen ved verbalt at kunne fremsætte dine ønsker, frem for at skulle skrive sig ud af sagen.

For ikke at geråde ud i de værste misforståelser, har du, som du åbenbart også ved, mulighed for at spørge her på dette geniale forum!!

God jagt
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremseskive"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.