Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sæder i varebilen i udlandet.. (11-02-2009 10:25:41)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Åh guud, sagaen fortsætter.....

For mig at se, at denne sag jo netop ikke kun sort/hvid idet der ikke er tale om en engang forteelse:
(Tiltalte har jo kørt med sædet i hele bilens ejersskab synes jeg at have læst). Dette problematiserer jo sagen MEGET for tiltalte!!! og derfor får han heller ikke min sympati - her er jo tale om bevidst bedrageri/ond tro!
Men skulle det have været være en engangsforteelse i forbindelse med en ferie - herregud, tag spanskrøret frem af gemmerne og slå ham/hende over fingrene og kom så videre i Jeres liv!

Sådan nogle sager er jo guf for de "røde lobbyister": De rige svin kan jo gøre som de vil med deres store biler og mange penge... tsk tsk... Det er sgu derfor der sælges så mange elendige aviser!!!

MIN største undren i denne debat er nu - hvorfor skal JEG stå til skue for mine holdninger og ikke Jer andre? at vi ikke er enige om sagens udfald er vel et udtryk for forskellige holdninger og ikke mindst demokratiets fantastiske kræfter!

Personligt ville jeg have undersøgt lovgivningen vedr. brug af sædet i forbindelse med udlandskørsel - og hvis tilfældet er som det tilsyneladende viser sig i forbindelse med denne sag, ja så ville jeg ikke bruge bilen som en "hvidpladebil" - jeg har i øvrigt heller ikke bagsædet eller selerne!

Men det falder mig gentagende gange for brystet at økonomisk kriminalitet og SPECIELT over for staten straffes langt hårdere end fysisk kriminalitet. Tag gerne en flaske vodka og drik dig standerstiv og kværn en uskyldig familie ned med din bil og slip billigt i straf - men snyd staten for lommeører og du bliver trukket gennem HELE maskineriet og jagtet herefterdags..... HVOR FANDEN ER LOGIKKEN??? Og at man kan få "rabat" for god opførsel..... hallo!!!!! bliver et mord/overfald/voldtægt mindre skyldigt fordi en fange opfører sig pænt?! I think NOT!

Jeg er IKKE tilhænger af "stikkersamfund". - Omvendt er jeg meget for overvågning i det offentlig rum i form af kameraer... Hvis man ikke har noget at skjule - og her taler jeg ikke om en gåtur med elskerinden på Strøget i København. Ja så film mig gerne - skulle der ske noget kriminelt, er det da et fantastisk redskab at tage et klip fra en overvågningsfilm og sige: Her er forbryderen!

Men jeg sagde det ellers før.... Jeg gider ikke skrive mere om det her venner - at vi måske ikke er enige om brugen af en bil på gule elelr hvide plader i udlandet er jo fuldstændig ligegyldigt - verden har trods alt større problemer at håndtere... Søren - du nævnte noget med en Finanskrise - jeg er gerne med på noget i den forbindelse!

Ha' en go' dag!
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "jerrycan"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.