Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Er der en der kan skrive et brev (04-03-2009 12:12:48)
Ib 0219
svar til flere

Jeg er bestemt heller ikke begejstret for de forslag der indtil nu er smidt på bordet!!!, langt fra endda, selvom jeg lige nu kører i en Discovery 3 Camper der er lidt over et år gammel.

Men - set i et større perspektiv og rent logisk - hvorfor skal det være billigere at køre i en gulpladsbil frem for en hvidpladebil - når vi taler vægtafgift/ejerafgift?????


Ja - der er et tillæg hvis man bruger en gulpladebil rent privat eller delvis erhverv/privat (det er jeg heller ikke begejstret for!!!) - men igen sååån rent logisk set med politikerøjne og alle de andre som ikke kører gulpladebil - man har sparet på registreringsafgiften i forhold til de 180% der er på en hvidpladebil - og ja man har en begrænsning i antallet af sæder - men ikke i brugen af bilen iøvrigt - så i det store perspektiv????

Vi er nødt til at være så realistiske at vi også kan se ud over vores egen næsetip - sådan er det at være medlem af et demokrati. Det jeg frygter mest er at det hele bliver gennemført og forliget glider igennem uden ændringer. Så skifter vi regering - mere til venstre - de vil ophæve skattestoppet, dvs højere skatter, men lur mig om de går ind og sætter de afgifter ned som den nuværende regering har gennemført - nix - sådan plejer det ikke at gå - desværre.

Ja - som forligsforslaget ser ud lige nu er der mange der kommer i klemme, men står vi reelt med en stærk sag?? De få medlemmer af DL-RK - vi er jo "kun" omkring 2000 medlemmer hvilket ikke batter meget (og indtil nu er der ikke meget mere end omkring 65 medlemmer der har givet udtryk for deres mening på Forum). Hvis de protester man vil iværksætte skal have nogen effekt, skal man have fat i alle de gulpladeejere som bruger bilen rent privat eller delvis privat/erhverv. Firmaer der udelukkende benytter bilen erhvervsmæssigt får jo ikke tillægsafgiften for privat anvendelse.

Der er med garanti mange gulpladejere der endnu ikke er opmærksom på den ekstraregning de vil blive præsenteret for hvis forslaget bliver vedtaget.

Som altid vil en sag have flere sider, og hvis man ikke er i stand til at se sagen fra "modpartens" side kan man have særdeles svært ved at finde overbevisende argumenter der kan ændre "modpartens" opfattelse af tingene. Disse argumenter har jeg ikke rigtigt set endnu - ud over at det vil blive dyrere at have en gulpladebil, og det vil gå ud over antallet af medlemmer i klubben. Hvor langt tror i selv vi vil komme med den argumentation????

Regeringen har brug for at sende nogle kraftige signaler om at de er ååh så grønne - vi har jo Klimatopmøde i København i december måned, og så er der for længst indført russisk planøkonomi på bilområdet, det er bare ikke rigtigt gået op for mange af dem der holder en ældre bil kørende.

mvh
Ib 0219
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "vandpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.