sv: sv: Samarbejde med Land Rover Danmark #6 (04-03-2003 14:16:16)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj
Land Rover er et mærke-ikon med samme kendskabsgrad i offentligheden som Microsoft, COCA COLA og LEGO.
Importøren driver en forretning hvis formål, det er at sælge biler og tjene penge (li' det eller ej).
Importøren sælger ikke een eneste bil mere (fordi produktet er et ikon og "kult"-bil) eller mindre ved at sponsere DL-RK, hvorimod forhandlerne har en anden interesse, idet de også lever af handel med brugte biler og "stumper".
I øvrigt vil de fleste professionelle forretningsdrivende møde til sponsoraktiviteter med følgende indfaldsvinkel: Et sponsorrat skal indenfor en given periode, give minimum mere værdi, end det beløb der er investeret.
Og ved sponsorstøtte til DL-RK risikerer importøren - med de nuværende klubvedtægter - at sponsere aktiviteter der fremmer salget af konkurrenternes biler, fordi DL-RK ikke er en ren mærkeklub.
Så ud fra forretningsmæssige synspunkter, er det fuldt forståeligt, at importøren afholder sig fra at investere i DL-RK, det ville jeg heller ikke selv gøre, under de her nævnte forudsætninger.