Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Mavelanding! (29-07-2009 08:25:15)
peter horup
Som nybegynder skal man jo lære, og igår lærte jeg så lidt om hvad min Defender 110" IKKE kan køre over! Jeg havde godt på fornemmelsen at det ville være svært/umuligt, men jeg bukkede under for simpelt gruppepres :o)
Efter aftenens strabadser med skovl, spil og de obligatoriske blod, sved og tårer, så glæder jeg mig endnu mere til at få taget det grønne bevis!!!

Det der skete var at jeg simpelthen satte den fast på toppen af en "lille" sand/grusdynge. Jeg havde taget en rigtig flot mavelanding simpelthen! De to crosserdrenge der var med og de to andre tilskuere klappede sig selv på lårene af grin! (og jeg må indrømme at jeg selv havde tårer i øjenene af grin over min egen dumhed!)
2 af hjulene havde umiddelbart fat (venstre for, højre bag), men de to andre spandt rundt. Jeg vil jo mene at med den lille rørepind sat i venstre position, så skulle spærret være låst og hjulene skulle gerne køre parvis? Er mit spær defekt, gør jeg noget forkert eller er der noget jeg ikke ved?
Hvis spærret er defekt, er der så en nem måde at tjekke det på?

Det endte med at vi gravede et bræt ned med spillet om og trak bilen fri på den måde. Det er helt sikkert ikke den proffe måde at gøre det på, men umiddelbart den eneste løsning vi kunne finde på. Burde man have et jordanker med? Hvordan virker sådan et? Eller skulle man have sandstiger?
...og i må selvfølgeligt også gerne svare at løsningen er ikke at køre over en sandbunke der er for spids i toppen og gøre grin med mig på den måde ;o)


Mvh
Peter "maveplasker" Horup
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.