sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dieselvarmer (25-01-2010 22:31:14)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Er et brændstoffilter lukket af parafin går det ikke væk
af sig selv, uanset hvor varme omgivelserne er; det skal skiftes. Problemet er snarere ispropper i brændstofslanger eller is ell. snavs i den såkaldte sedimentor. Man bør ikke forsøge at trække en bil i gang hvis brændstoftilførslen er stoppet, indsprøjtningspumpen kan skades grundet manglende smøring.
Men det korte og det lange er at, grundet brandfare er det
ikke længere tilladt at have brændstoftanke til forbrug indendørs, eks. hos land- og vognmænd og lign. derfor har olieselskaberne nu i et par år kun leveret diesel der er frostsikret til minus 20-22gr.
Den af Pau-Se fremlagte dieselvarmer er en god ide at montere, dieselolien bliver tyndere hvilket fremmer filtreringen og forstøvningen ved dyserne og dermed forbrændingen, erfaringsmæssigt bruger sådanne varmere
100-150W. Ofte foreskriver monteringsvejledningen at
de forbindes med et relæ til generatoren så den først
tændes når motoren går i gang. Ved betydelige frostgrader
bliver dieselen afkølet på sin vej gennem dyserørene, derfor kan det være en god ide at isolere disse.