Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Varebil til perosnbil - Spar 100.000 kroner!??? (19-02-2010 10:07:40)
Niels Lysebjerg
Ja, man kan godt spørge Skat og hvis man er heldig så får man et svar. Man kan, ganske rigtig som Paul er inde på, dog ikke regne med at man får det samme svar næste gang man spørger. At få værdifastsat sin bil er som at trække i lotteriet. Jeg har hørt om gamle seriebiler der skulle betale over 15.000,- i afgift for at komme på hvide plader og samtidig på denne side set og læst om en 110" der slap med 5000,- Jeg vil tro det samme gør sig gældene med biler i 100.000.-kr. klassen.

Det hele afhænger af hvem man spørger og ikke mindst hvordan man spørger, da der er tale om et skøn. Skattefolk er også mennesker og de kan også charmes. Vi har været inde på det før. Jeg er muligvis gammeldags, men høflighed, venlighed og en smule smiger kommer langt. Det er også derfor man skal møde op på det lokale motorkontor bevæbnet med billeder af bilen, og en god bog og masser af tålmodighed. Ringer du, får du fat i en eller anden noksagt på en central omstilling, der højest kan se din selvangivelse og ellers stille om til en der muligvis kunne tage stilling, men som sikkert ikke tager telefonen. Sender du et brev kan der gå over et halvt år før du får svar. Sagen er den at man har nedlagt ca. halvdelen af motorkontorene med tilhørende stillinger, men der er jo ikke blevet mindre at lave. Tværtimod. Ligenu vil ikke bare os , men rigtig mange andre høre omm hvordan deres Mitsutoyoissan SUV kommer på hvide plader.

Mød op, få afgørelsen på skrift, og hvis du vil, betal med det samme. Man kan godt klage over en afgørelse, men jeg ved, for jeg har hørt skattefolk sige det i så mange ord, at der ikke er ret mange på skattekontorene der er indstillet på at ændre en afgørelse.

Men som sagt, de afgørelser virker en smule vilkårlige, sådan er livet. Det er ikke retfærdigt. Slet ikke hos Skat.

Hilsen Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.