tilbage

Land Rover Forum  

Index
100515: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 17:20:29)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hvor ofte skal man skifte olie på lednings nettet til ECU på en TD5 ?

Hvordan tømmes den gamle olie ud ? (det er ikke noget problem at få ny olie ind det klare den selv)

Eller er det en nyt lednings sæt der skal til ?

Hilsen

#8266 Torben
Index
100517: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 18:55:43) (svar på 100515)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.196)
Du skal dog huske at olien skal være tynd, ellers blokerer den for strømmen og så blinker lyset langsommere.
Index
100520: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 19:49:59) (svar på 100515)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Ja der er et "upgrade kit" til netop dette problem!
Index
100527: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 21:16:00) (svar på 100520)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Ole

Ja seriøst, er det følgende ledninger der skal skiftes ( AMR6103 eller er det også ledningen helt ned til ECUén ?

Kan det passe at det starter med en ujævn motorgang ?

Hilsen

Torben
Index
100528: sv: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 21:27:16) (svar på 100527)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej Torben

Hvis du er heldig kan du nøjes med at skifte amr6103. Efterfølgende rense stikket ved ecu ud til der ikke kommer olie derned længere. Har dog 2 gange måttet skifte hele ledningsnettet ned til ecu'en på 2 forskellige biler .Lednings nettet kan blive så indsølet i olie det ikke står til at redde.

Ja det giver ujævn motorgang.

Mvh
Mads
Index
100530: sv: sv: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 21:35:06) (svar på 100528)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.58)
Man kan få et marineprodukt -en slags fedt - som smøres i stikforbindelserne. Derved forhindres oliens indtrængen.
Index
100533: sv: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 22:04:18) (svar på 100527)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.163.229.114)
ja AMR6103. Jeg havde også en utæt "fuel pressure regulator", som dryppede ned på ledningsbundet til ECU'en det gav ekstra "tynd" olie efter skift af begge har jeg ikke haft problemer mere.
læs iøvrigt følgende bullentin:
http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/oilharness

hc5193
Index
100536: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 22:11:45) (svar på 100515)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Hæhæ Torben :o)

Der er ingen olie at se i stikkene ved ECU'en. De ser fine ud..

Til I andre; min Def TD5 lavede spillopper til morgen. Jeg kunne ikke standse motoren og da jeg endelig fik den kvalt lyste bremselyset i bag selvom nøglen var taget ud. Jeg måtte forlade bilen som den var og i eftermiddags startede jeg bilen uden problemer - men som forventet ville den ikke slukke igen da jeg kome hjem. Pludselig gik den dog i stå alligevel efter at nøglen var taget ud.

Siden fandt jeg så ud af, at selvom der ikke var nøgle i tændingslåsen så lyste hele instrumentbordet op når jeg trådte på bremsen :o) Jeg har hevet sikringen ud til 'chassis/trailer' hvorefter ovennævnte problemer forsvandt. Måske der er overgang i stikket til anhængertrækket?

Tanken om olie i ledningerne til ECU'en kom sig af, at bilen fortsat kører ujævnt ved lav hastighed. Og det bliver faktisk jævnt værre. Med denne morgens el-problemer kunne olie i ledningerne have været problemet - men det tror jeg ikke længere på. Hvad mener I?

Mht til den ujævne gang så er svinghjul og kobling lige skiftet. Air flow sensor er indkøbt og skal også skiftes. har dog for nogen tid siden prøvet Torbens sensor. Det hjalp ligefedt. AMR6103 er på vej i posten så jeg må nu langsomt se at få løst problemerne ét efter ét.

Men gode råd modtages gerne. Hvad er mit elproblem og hvad er mit problem med den ujævne motorgang?

Tak for hjælpen idag Torben!

Lars




Index
100613: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (11-08-2010 10:42:45) (svar på 100536)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 193.162.34.10)
Hej Lars

jeg havde samme problem, det viste sig ganske simpelt at være en overbrændt glødetråd i en af bremse pærerne, denne tråd var landet på glødetråden til baglyset, hvilket betød at jeg forsynede med strøm fra bremselyset til lys nettet.


/Tom
Index
100620: sv: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (11-08-2010 13:20:44) (svar på 100613)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Spændende men dejigt simpelt :o) Fik det også HELE instrumentbordet til at lyse op når du trådte på bremsepedalen men bilen var slukket?

Lars
Index
100624: sv: sv: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (11-08-2010 15:21:53) (svar på 100620)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 193.162.34.10)
ja

når jeg aktiverede bremse lyset forsynede jeg hele el nettet der er forbundet til baglyset, hvilket bla er instrument belysningen.

jeg brugte en del tid på fejlfindingen...


V&B Tom
Index
100628: sv: sv: sv: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (11-08-2010 16:55:10) (svar på 100624)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Tak Tom - det kigger jeg på!

Lars
Index
100538: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (09-08-2010 22:34:23) (svar på 100515)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.144.63.16)
Hejsa.

I denne måneds Land Røver Owner International er der en
' værkstedsmanual' der beskriver operationen i både ord og billeder.

God læsning :-)

Hilsen Jens
Index
100545: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (10-08-2010 08:39:39) (svar på 100538)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Hej Jens, ja jeg har set den så det er vist lige ud af landevejen :o)

Lars
Index
100541: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (10-08-2010 00:25:34) (svar på 100515)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.57.146.22)
Hej Torben,

Jeg konstaterede ligeledes en smule olie ved min ECU. Jeg skiftede det omtalte AMR ledningsnet, og har renset stikket et par gange med noget elektrocleaner. Det synes som om at mængden af olie bliver mindre og mindre, så der er håb forude, omend jeg har ladet mig fortælle, at det tager noget tid før hele ledningsnettet er drænet.

Under alle omstændigheder ville jeg starte med denne operation, der tager 45 min og ledningsnettet koster 28 pund, så det er måske værd at give det et forsøg først.

MVH

Jesper H. Lynge
8394
Index
100842: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (16-08-2010 23:24:23) (svar på 100515)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.159.242)
Hej Torben

er fejlen fundet?

V&B Tom
Index
100843: sv: sv: Olie skift på lednings nettet til en TD5 (17-08-2010 06:13:31) (svar på 100842)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Tom

Ja fejlen er fundet, i den aktuelle situation var det ikke lednings nettet til ECU en.

Det var ikke min Defender der havde problemet.

Hilsen

Torben