10080:
sv: sv: sv: 2,5 diesel (16-07-2003 08:11:32) (svar på
10079)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (
ip-adr: 80.161.32.214)
Det er altid vanskeligt at komme med et bud, hvad det nu er, du skal kigge på. Bedst er, at motoren er kold, når du skal høre den første gang. Øjeblikkelig start efter forglødning og et sort pust ud fra udstødningen tyder på, at motoren er sund. Kommer derimod blålig-hvid røg ud og starteren skal tørne maskinen flere gang kan betyde, at maskinen er slidt og derfor et olieforbrug. Hvis du har fundet BILEN og du er sikker på, at det skal være den, så få forhandleren til at levere en kompletr motortest før du køber. Vil han ikke det, så spring over ! Du kan ved privatsalg bed om, at låne bilen og kør den til test. Det er altid rimeligt. Kan sælger dokumentere motorrep inden for 40.000 km, behøver der ikke være grund til at foretage test. Få så megen 'bilhistorie' med som mulig og helst een, som forstår sig på LR og dieselmaskiner især. 2,5 maskinen er meget slidstærk. Har du set Morten Dam's svar på forum omkring 200 tdi ? der kan du klæse om de forskellige motortyper. Spørg tilbage, hvis noget er uklart !