tilbage

Land Rover Forum  

Index
100890: RRC med Chrysler automat (18-08-2010 19:38:17)
Kenneth Rasmussen #7529, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.90.164.131)
Hej med jer

Efter ikke at ha kørt LR i halvandet års tid (dog med et par Volvo'er i stedet), har jeg lidt kig på en RRC med 3 trins Chrysler automat... Men hvad er det der er med denne kasse? Kører den dårligt, eller går den nemt i stykker? Jeg kan jo læse i tidligere indlæg at det ikke er de store rosende ord den har fået med på vejen.

Mvh.

Kenneth
Index
100891: sv: RRC med Chrysler automat (18-08-2010 20:02:35) (svar på 100890)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.254.168)
Jeg må tilstå jeg var overbevist der ikke var flere RRC
med Chrysler tomatkasse rullende. "Not one of LR`s finest hour" men bevares, virker den og bilen er sund og der er plads i prisen til at få lagt en ZF i slæden er dette vel ok. Man skal være forberedt på omtalte tomatkasse stjæler
omkring 40HK for at drive slæden (ZF 4trins ca. 20 og manu. ca 10hk.)
Index
100892: sv: sv: RRC med Chrysler automat (18-08-2010 20:08:27) (svar på 100891)
Kenneth Rasmussen #7529, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.90.164.131)
Hej Verner

Jeg går ud fra at det er en Chrysler, da den har 3 trin, og bilen er fra '84. Hvor meget ombygning/tilpasning skal der til at få en ZF-kasse til at passe på den 3,5 V8 som ligger i?

Mvh.

Kenneth
Index
100894: sv: sv: sv: RRC med Chrysler automat (18-08-2010 20:41:19) (svar på 100892)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.254.168)
Mener det er et straigth fit, dog køles gearolien i motorens køler fremfor luftkølerør, så skal man have ZFens
transferbox med da den er lavere gearet. Kan ikke lige huske om det skiftede til ZF i 84 ell. 85 men er der 1-2-D
und nixt weiter er det CHR.
Index
100895: sv: sv: sv: sv: RRC med Chrysler automat (18-08-2010 20:57:48) (svar på 100894)
Kenneth Rasmussen #7529, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.90.164.131)
Hmm, det lyder vidst som en operation som er lige i overkanten for hvad min evner rækker til.

Så kunne det være at jeg skulle holde mig til at se på den RRC 3,5 med 4 trins manuel, som jeg også har i kikkerten. Det skulle være en rimelig holdbar gearkasse har jeg kunne læse mig til.