tilbage

Land Rover Forum  

Index
101333: Utæt dieseltank i SIII 88 (31-08-2010 20:49:50)
Palle Johansen #6796, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.146.148)
Hej med jer.

Tanken på vores 88 er blevet utæt. Bilen er en ex milli SIII fra 81. Tanken er, som jeg kan se det rustfri. Som det måske fremgår af fotoet er det som om det er inde bag ved den yderste tank utætheden kom fra, er tanken dobbel , det ser næsten sådan ud. Utætheden kom da jeg fjernede gammel undervogns beskyttelse.
Er løsningen bare en ny tank eller ?

Mvh
Palle
Index
101338: sv: Utæt dieseltank i SIII 88 (31-08-2010 22:14:50) (svar på 101333)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.252.198)
Hvorfor skulle du have det nemmere end vi andre? Kan dog være bort-irret pakning på bundprop.
Tanken er næppe rustfri stål, men snarere fra den gode tid da man galvaniserede/fortinnede brændstoftanke. Problemet er tanken er forsynet med bundplade, der beskytter vandet
fra at løbe væk og falde ned på jorden, men bliver og skaber rust i tankbund. En ny koster ikke just gratis, men nok den nemmeste løsning. Har man pladesmedsgener kan ny bund indlægges.
Index
101363: sv: sv: Utæt dieseltank i SIII 88 (01-09-2010 18:08:10) (svar på 101338)
Palle Johansen #6796, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.146.148)
Hej.
Pokkers, men så får man jo også prøvet at skifte tank. Det er diesel så det skulle være let at få den så ren at der kan svejses, men jeg tror nu at den fortjener en ny. Er der noget trick i at bestille den hos 4wd, eller er der flere muligheder at vælge imellem. Rustfri,plast osv
Mvh
Palle
Index
101348: sv: Utæt dieseltank i SIII 88 (31-08-2010 23:57:15) (svar på 101333)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.80.201)
Den kan svejses... Men først skal den være benzinfri. Det kan gøres ved at hælde en halv liter acetone i og en håndfuld skruer, ryst det rundt for at løsne gammelt bundfald og skidt, tøm snasket og skruerne ud så godt som muligt (gentag til det er rent det der kommer ud) og hæld en dunk grundrens i og fyld op med kogende vand. Dagen efter kan du svejse den tomme tank. Alternativt kan den lappes med tankforsegler, så skal der ikke svejses. Men hvis du har svejst den, kan den galvaniseres bagefter :-)
Når du alligevel er ved det, så bor nogle store huller i beskyttelsespladen med et kopbor så der ikke samler sig skidt derunder igen, det er derfor den ruster.

Mvh
Jens
Index
101365: sv: sv: Utæt dieseltank i SIII 88 (01-09-2010 19:35:47) (svar på 101348)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.198.55.156)
Havde samme problem med utæt tank sidste år. Købte en ny hos williams til ca 1300 kr incl. pakninger + forsendelse.
Utætheden blev også observeret mellem "bundpladerne" sååee jeg valgte at springer over hvor gæret var ret lavt(Læs billigt for en spritny tank) og købe en ny.