tilbage

Land Rover Forum  

Index
101385: Besynderlig lyd fra ACE (02-09-2010 12:24:19)
Steen Christensen #6842, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.162.89.1)
Hej.
Nu er besynderlige lyde jo ikke det nemmeste at diagnosticere her på forum, men jeg vover alligevel forsøget med et spørgsmål:

Når jeg drejer til venstre i min Disco II fra 2001 med ACE, siger den noget i retning af "swooosch" - eller noget... måske som om, der er luft i systemet.
Når jeg drejer til højre siger den som den plejer.
Det føles ikke som om den krænger mere end normalt.

Jeg har haft hydraulikcylinderen ved bagakslen mistænkt - det lyder mest som om lyden kommer derfra - men det er jo en dobbeltvirkende cylinder, så en utæthed i cylinderen ville vel optræde både ved højre- og venstredrej.

Jeg har ikke haft noget skilt ad, og der har ikke været lavt niveau i ACE-beholderen, så det er næppe luft i systemet, selvom det kunne lyde sådan.

Er der nogen, der har et bud?

Mvh Steen


Index
101386: sv: Besynderlig lyd fra ACE (02-09-2010 13:11:01) (svar på 101385)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.20.109)
Hej Steen
Du skal ikke være ked af det, jeg taler af erfarring.
Du kan ikke finde fejl på ACE, uden en elektronisk ting til at udlæse sådan noget på. jeg har selv lidt sjov med min, der består i at den med mellemrum blinker Rødt i instrumenterne, hvis man så stopper den og starter igen, kan det tage alt fra 3 min til en uge inden den gør det igen, jubiii. Landrover. jeg har også spurgt her på forum, men det er som om at ingen ved ret meget om det specielle system. Så du må nok gøre som jeg skal til, købe en elektronisk fejlsøger i england hos Padock, for at blive klogere.
MVH
Steen Pranskau-Westermann
6633
Index
101387: sv: sv: Besynderlig lyd fra ACE (02-09-2010 13:18:38) (svar på 101386)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.160.19.138)
Hej Steen

Jeg har også periodiske fejl på ACE'en iflg. lampen i instrumentbordet. Jeg havde bilen hos Automester for at se om de kunne udlæse noget brugbart, men nej - Det er kun Land Rover der kan det.
Jeg tror ikke Automesters computer var noget tilfældigt halløj til hjemmebrug. Det så i hvert fald rimeligt dyrt ud. Spørgsmålet er om der er noget andet der kan komme i kontakt med ACE systemet andet end Testbook.

Hvis du finder ud af noget hører jeg meget gerne om det.

- Lars
Index
101449: sv: sv: sv: Besynderlig lyd fra ACE (04-09-2010 10:46:09) (svar på 101387)
Steen Christensen #6842, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.199.142.218)
Hej Lars og Steen.

Jeg har faktisk en Nanocom, der kan kommunikere med ACE-computeren, men der er ikke registreret fejl på den.
Den kan også lave trendkurver over diverse hydrauliktryk, men der er ikke nogen tydelig forskel, men jeg må prøve at fintænke lidt mere..

Jeg vender tilbage, hvis jeg finder ud af noget interessant.

Mvh Steen