tilbage

Land Rover Forum  

Index
101405: Defender-rystelser igen (02-09-2010 21:49:46)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.108.18)
Min defender 90" ryster når jeg rammer 90 km/t og stopper igen ved ca. 105 km/t, og jeg har læst diverse indlæg ang. kardankryds.

Jeg har fundet frem til at der er slør i forreste kardankryds, nede ved forakslen. Det kan rokkes ca. 1,5 mm på den ene led.

Spørgsmålet er: Kan dette relativt lille slør gøre bilen parkinson-agtig ved nogen hastigheder?

Vh Bjørn.

Index
101406: sv: Defender-rystelser igen (02-09-2010 22:03:49) (svar på 101405)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)
Det korte svar er: Ja!

Der skal ikke meget til, før du kan mærke det.

/Ib
Index
101407: sv: sv: Defender-rystelser igen (02-09-2010 22:06:37) (svar på 101406)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.199.170.89)
Ib har ret.

Har du efterset slør i differentiale, styrekugler,stråler i kardan, swivel pin bearing, hjullejer osv?...

Bare en lille smule hvert sted giver problemer samlet set

Mvh

Stephan
Index
101413: sv: Defender-rystelser igen (03-09-2010 05:53:27) (svar på 101405)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.141)
Det kan også bare være afbalancering af dine hjul.
Man ser ofte at lige netop i dette område giver manglende/forkert afbalancering sig til kende.....
Index
101422: sv: sv: Defender-rystelser igen (03-09-2010 08:38:22) (svar på 101413)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 85.230.235.178)
Kan mærke rystelserne i rattet, er det forhjulene. Er det undervognen, der ryster, ligger årsagen i drivlinien.
Kontroller også, om pakdåserne er tætte.
Index
101428: sv: sv: sv: Defender-rystelser igen (03-09-2010 14:03:27) (svar på 101422)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.221.36)
Hælder også til forhjul ude af balance, har du undersøgt om der evt. sidder mudderkager på fælgen indvendig fra sidst i terrænnet? Er et kardankryds def skal det selvfølgeligt skiftes. En metode at konstatere ubalance i forhjul- kør i op den fart hvor rystelser er værst- prøv så, med forsigtighed og respekt for fart, at svinge let fra side til side, flytter rystelserne sig er den god nok, ubalance! Man kan afgøre hvad side ved at tage sin gulvdonkraft, lægge en gummiklods, evt afbrækket akselbumpstop, på bæreskålen og så under akslen ved suspektet hjul og hæve dette. Træk håndbremsen godt evt.
stopklods ved baghjul. Start motoren og sæt i højt gear og lad hjulet spinne, hopper hjulet op og ned er den god nok. Prøv også at dreje rattet let fra side til side.
En slidt styrekugle og ubalance i hjul kan virklig lave ravasche når de finder hinanden, undersøg om sådant er tilfældet.
Index
101429: sv: sv: sv: sv: Defender-rystelser igen (03-09-2010 14:34:36) (svar på 101428)
Jens Bollerup #5492, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.107.155)
Selfølgelig under hensyntagen til det lille skilt der sidder foran gearstangen i de fleste landrovere !!!!!!
Index
101435: sv: sv: sv: sv: Defender-rystelser igen (03-09-2010 19:50:09) (svar på 101428)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Ja se bare her http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY
benbart et normalt Jeep problem!
Index
101436: sv: sv: sv: sv: sv: Defender-rystelser igen (03-09-2010 19:53:15) (svar på 101435)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.199.170.89)
Det den jeep laver er vist lidt mere end ubalancerede dæk/fælge!


Mvh

Stephan