tilbage

Land Rover Forum  

Index
101460: styretøj ryster (05-09-2010 11:07:24)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.165.143)
Min RRC er begyndt at ryste helt vildt ved ca 90 og derover jeg har skiftet styre kugler og dæmper, justeret slør i styrehus og byttet hjul for/bag men intet held. nogle gode ideer ? Jeg kan mærke der er lidt slør i et af ledene i ratstammen, men kan det være det, ellers er der vel kun styrehus tilbage..

VH Peter K
Index
101461: sv: styretøj ryster (05-09-2010 18:16:54) (svar på 101460)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Det kunne også være hjullejeslør.
Eller, har du fået justeret Toein (spidsning) efter du har skiftet styrekugler.

Slør i ratstammen må der naturligvis ikke være.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
101464: sv: styretøj ryster (05-09-2010 21:27:40) (svar på 101460)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.159.242)
Hej Peter

det kan også være dine bøsninger i radius armene..

/Tom
Index
101465: sv: sv: styretøj ryster (05-09-2010 21:30:55) (svar på 101464)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.220.42)
Enig, det er temmelig sikkert et nyt bøsningssæt du ønsker dig.

mlrh claus
Index
101466: sv: sv: styretøj ryster (05-09-2010 21:47:40) (svar på 101464)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.165.143)
kan slør i de radius armene gøre at den går fra ok normal ved 80 til at ryste helt vildt i rattet ved 90 ?

VH Peter K
Index
101467: sv: sv: sv: styretøj ryster (05-09-2010 22:35:22) (svar på 101466)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.235)
Da du har byttet hjul, ligger fejlen i selve akslen. Hjullejer, som KP, foreslår, er det mest sandsynlige.
Slidte bøsninger giver en fornemmelse af, at bilen 'sejler' Løse støddæmpere forårsager også rystelser.
Forsvinder rystelserne, når du kobler ud/sætter i neutral, kan det være et motorophæng - men det er nu meget sjældent.
Index
101469: sv: sv: sv: sv: styretøj ryster (05-09-2010 23:05:56) (svar på 101467)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.91.199.251)
Tror mest på Kenneth's indslag! Nettop det med at skifte styrkugler, uden at udmale styrtøjet bagefter giver de symptomer du beskriver.
I første omgang er der mange "perlegrus metoder" beskrevet under emnet, de fleste er absolut godt nok.
Jeg har for nogen år siden været med til at skifte kugler, hvor ejeren, og sin kammerat "havde ikke tid" til at stille styr-stangen på mål efter bogen,som anbefalet.(ofte er dette tilstrækkeligt).
Bilen opført sig nøjaktigt som din, men kørt pænt efter udmåling & justering af styrtøj!
Index
101507: sv: sv: sv: sv: sv: styretøj ryster (07-09-2010 17:13:28) (svar på 101469)
Peter Korsgaard #8166, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.165.143)
så har jeg set lidt på problemet igen...
Jeg har slør i mit styrehus, men jeg er ikke klar over om det ikke er normalt med lidt slør, Jeg har en til at dreje stille fra side til side mens jeg kan se på styrehuset der hvor ratstammen går ind at den drejer, men ikke i styretøjet, panhart stang skiftet uden held, hvis jeg løfter bilen op og tar ved venstre forhjul i top og bund kan jeg godt få den til at give sig lidt.. det er ikke i det store leje midt i, men igen jeg synes jo ikke det er meget.. jeg har nu også fjernet måtter i bilen da jeg kom i tanke om jeg da vist havde et huld i bunden hvor jeg måske kunne lure på problemet under kørsel.. og det er måske mere styretøjet der hopper end et ryster og det starter faktisk ved ca 40 ser det ud til, men det går så helt i selvsving ved ca 90 hvor det rigtig kan mærkes i rattet, drej højre/venstre har ingen virkning på problemet