tilbage

Land Rover Forum  

Index
101506: TD5 hakker i det.... (07-09-2010 16:58:38)
Jan Schou Hansen #3357, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.216.152)
Halløj kære forum

Defender TD5, ved over 60 km/t ( i lavere gear er det ved halvhøje omdrejninger) er det lige som om at den ikke trækker på alle cylindre, den "hakker" voldsomt i det !! Kan det være det berømte oliefyldte ledningsnet eller ????

med LR hilsen

Jan 3357
Index
101516: sv: TD5 hakker i det.... (07-09-2010 20:50:23) (svar på 101506)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
HEj
Jeg har prøvet at TD5 hakker i det ved ca 5000 omdr.

Men som jeg forstår det er det en begrænsning der ligger i ECU'en

Hilsen

Torben
Index
101517: sv: TD5 hakker i det.... (07-09-2010 20:56:29) (svar på 101506)
Claus Nørgaard #7860, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.190.66)
Hej Jan
Det tager 5 min at tjekke for olie. Kik i stikket forrest ved ventildækslet og de store stik på computeren ;o)

Hvis der ikke er olie, ved jeg ikke lige hvad næste step er?

/Claus
Index
101522: sv: sv: TD5 hakker i det.... (07-09-2010 21:54:29) (svar på 101517)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.24.19)
Selv om der ikke umiddelbart er olie i stikket forrest på motoren, kan det godt være olie i ledningssættet inde under topdækslet. Jeg har prøvet det.

- Lars
Index
101519: sv: TD5 hakker i det.... (07-09-2010 21:34:30) (svar på 101506)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.185.133.162)
Hej Jan

Ledningsnettet er et godt sted at starte.
Ellers kan det være brændstofpumpen der ikke leverer nok, eller fastsidden wastegate
Index
101520: sv: TD5 hakker i det.... (07-09-2010 21:43:58) (svar på 101506)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Hvis det er noget du kan fremprovokere nogen lunde konsekvent, så er det også muligt at det enten er:

Wastegaten der ikke åbner. Dermed får motoren for meget luft (målt af luftmasemåleren) og så lukkes der for brændstoffet. Det sker ved ca 3000 rpm. Slangen kan være hoppet af eller utæt. Det er også muligt at den er groet fast fordi du kører for pænt/for lidt på motorvej.

eller

EGR-ventilen er groet fast i mere eller mindre åben tilstand. Det giver også den virkning - bare ikke ved ved helt samme belastning/omdr.
Index
101526: sv: sv: TD5 hakker i det.... (08-09-2010 08:36:30) (svar på 101520)
Jens Ansø #8460, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.139.113)
jeg oplever lidt det samme....men kun ved acceleration ved hastighed over 110.....senest på fartpilot op af bakke....sat til ca 115-120 km/t .....
Index
101569: sv: TD5 hakker i det.... (09-09-2010 16:06:27) (svar på 101506)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.136.181)
Hej Jan! Jeg har haft det på begge mine TD5'ere. Begge gange var det ledningskomponenten til dysserne under dækslet til topstykket. Tjek dog først stikkey forrest på topstykket hvor ovennævnte komponent udgør halvdelen og se om der forefindes olie.

Jens