tilbage

Land Rover Forum  

Index
100461: Generator Serie 3 (07-08-2010 22:39:40)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.84.27)
Skal hermed sende en stor tak til Kennet Poulsen og Steen Hansen,der begge var behjælpelige med at svare på spørgsmål ang. generatoren på min 88'er her i ugen,mens fruen og jeg var på tagtelttur i Sverige.
Min charge lampe begyndte pludselig at lyse og det giver lidt anledning til bekymring ude i skovene.Generatoren ladede dog op til 13,2volt,så kørslen kunne fortsætte til søen vi skulle campere ved. Bilen stod så natten over,afladede ned til 12,05 volt på batteriet,men der var liv, så jeg kunne komme til det lokale Bosch værksted.Her begyndte charge lampen så også at lyse med nøglen ude! Værkstedet havde hverken tid eller reservedele,så jeg måtte bestille en ny generator til afhentning dagen efter.Det hjalp tilsyneladende på bilens humør,for efter et kvarters kørsel slukker lampen og lyser kun svagt i tomgang.Den lader med 14,5 volt ved lidt omdrejninger og det har vi så kørt de sidste 3 dage af ferien med,og den nye generator,til 2600 S.Kr.,har ligget fint i sin kasse...
Skal lige nævnes at den monterede generator ,£30,fra Paddock kun har kørt 5000 km.
Bare til tak og orientering
MvLRh
Regin

Index
100464: sv: Generator Serie 3 (08-08-2010 01:26:01) (svar på 100461)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.37)
Som du beskriver det der, så er der stor mulighed for at det er løse forbindelser der er årsagen til bøvlet.

Formodningen kommer fordi generatoren ikke er ret gammel.

Generatoren er forbundet med brune ledninger nede på startmotoren, til det kraftige kabel op til batteriet.
Og så går der en tynd hvid/rød fra generatoren op til tændingslåsen som er styrestrøm, da generatoren skal have strøm fra batteriet for at lade.

Generatoren kan ikke reparere sig selv.

Kan du ikke sende den nye generator retur til Svenskeren?
Det var noget af en hamber pris.

Mvh
Kenneth Poulsen - og gem bare mit nummer :)
Index
100471: sv: sv: Generator Serie 3 (08-08-2010 12:17:09) (svar på 100464)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.84.27)
Hej Kenneth.

En noget hamper pris ja. 5000 km generatoren afløste en 4000 km ditto også fra Paddock,som var venlige at sende mig den på reklamation. Derfor tænker jeg,at pris/kvalitet måske hænger sammen på produktet.
Jeg skal gennemgå sagerne og melde tilbage.
Svenskeren tager ikke bestilte varer retur,så den må bare bruges.
Mht. pludselig at virke igen,når en ny ligger klar i kassen,sammenligner jeg lidt med solskinsvejret,der som regel kommer,når man har fyldt rygsækken med regntøj og omvendt...

MvLRh

Regin
Index
100472: sv: Generator Serie 3 (08-08-2010 12:18:45) (svar på 100461)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 109.57.216.112)
Hej Regin.
Lad være med at køre til Sverige med dine Land Rovere.Sidst havde du problemer med koblingen på min gamle Serie 2 109".Du er altid uheldig i dette land.Jeg glæder mig til at komme hjem og kigge på din gamle Serie 3 109" bus.
Hilsen Smølf
Index
101767: sv: sv: Generator Serie 3 (16-09-2010 23:07:37) (svar på 100472)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.11.22)
Lige for at slutte af. Jeg har kørt med den defekte generator til nu.Det har sådan set virket fint. Ladelampen har lyst i starten og ved lave omdrejninger, for så næsten at gå ud under kørslen. Men har nu monteret den nyindkøbte generator og alting er normalt igen. Det er lidt mere betryggende med efterårets og vinterens komme...

MvLRh

Regin