tilbage

Land Rover Forum  

Index
102020: pomerania (27-09-2010 10:52:21)
Martin Madsen #8344, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 95.166.199.146)
dav. hva skal man regne med at en tur til pomerania koster?hvor mange km fra grænsen? hva koster det at deltage i løbet?
skal bilen være monteret med spil i hver ende og spær på begge aksler? og hvor meget skal man slæbe med af reservedele?
Index
102021: sv: pomerania (27-09-2010 11:52:52) (svar på 102020)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej

www.njz.pl


Fra Århus Eks. er der Cirka 850 km. Her foregik det cirka sidst.

http://maps.google.dk/maps?hl=da&ie=UTF-8&tab=wl

Alt efter hvor de afholder det. Det er i Drawsko Pomorskie området.

Deltager prisen er omkring: 3000 kr alt efter kurs.

Du kan deltage i 2 klasser (Sværheds grader) Adventure og Tourist.

Bilen skal efter min mening som minmum have. (Nej det er ikke nødvendigt med bagspil og ekstraspær.) Det er dog nice to have :-) Alt efter ambitions niveau.


Mudterrain dæk type.
GPS.
En form for en triptæller, (Der flere der klarer den med Bilens egen, eller GPS)
Snorkel.
Noget ekstralys (Der bliver mørkt).
Frontspil
Et par gode stropper.
Sjækler.
Kasteblok.
Sandstiger.
Hi Lift
Skovl.
Reservedunk
Reservehjul
Førstehjælps kasse.


De anbefaler, noget man kan blive "Vandbåren" med (Tørdragt eller gummibåd), klatre grej, også efter ambitionsniveau, det er ikke obligatoriske Pionerprøver. Men opgaver der udfordrer mandskabet. Det er det der gør Pomerania fedt efter mening.

Reservedele: ekstra generator eller kul, kilerem, strips, gaffa tape, motorolie, sikringer, "Tryllekasse" (bolte, ledninger kabelsko, OSV).Diverse håndværktøj.

Husk at servicere og kontrollere bilen helt igennem inden turen. Det gør den så meget sjovere, lad være med at gøre afsted med noget som du ved bør skiftes snart, skift det inden.

Campingudstyr, (Du kan godt leje værelser), udendørs tøj.

Jeg har skrevet en artikel om en tur her:

http://www.vestbrand.dk/home/?pageid=167

Og i Oasen 2009 nummer 6, side 20.

Det var lige hvad jeg kunne komme på..

Mvh
Mads



Index
102022: sv: pomerania (27-09-2010 11:55:12) (svar på 102020)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Martin

Jeg har været med på turen til Pomerania 2 gange og skal skal igen den 6-10-2010.

Den første gang kørte jeg med en standard Defender 90 " TD5 uden spær og med et almindelig Warn XD 9000 spil i front.

Og vi havde en dejlig tur og klarede alle de udfordringen, vi syntes der skulle klares.

Anden gang havde jeg fået ARB spær på begge aksler og fået hævet bilen 2 ". Og igen klarede vi os fint og køre en del flere af de "tasks".

Så det er helt op til dig og dit ambitions niveau hvor meget du udstyrer bilen med ( men pas på det er stærkt vanedannende)

Prisen for en tur til Polen varierer meget, nogle køre der ned, andre sejler fra København, nogle bor på hotel og andre sover i telt med lejerbål osv.

Med det du ikke kan komme uden om er et start gebyr på 1250 - 1550 PLN ( svarende til 2300 kr- 3000 kr) alt efter hvilken klasse du køre i.

I dette start gebyr er inkluderet lejer plads hvor der kan camperes med toilet og bad.

Håber vi ses der nede om ikke andet til foråret.

Hilsen

Torben og Ungerne ( Team Hot Dip)